Gramatyka języka SCS
Kierunek studiów: Filologia (język rosyjski)
Kod programu: 02-S1FLJR12.2014

Nazwa modułu: | Gramatyka języka SCS |
---|---|
Kod modułu: | 02-FL-JRT-S1-GSCS04 |
Kod programu: | 02-S1FLJR12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia poświęcone są opisowi systemu gramatycznego najstarszego języka literackiego Słowian. Mają one na celu wprowadzenie aparatu pojęciowego z zakresu diachronii, scharakteryzowanie procesów gramatycznych zaistniałych w przeszłości i wskazanie ich śladów we współczesnym języku polskim/rosyjskim. Student na zajęciach uczy się rozpoznawać i nazywać procesy fonetyczne, porównywać staro-cerkiewno-słowiański system fleksyjny z systemem języka polskiego/rosyjskiego oraz analizować budowę wyrazu. Poznaje również fragmenty tekstów kanonicznych zapisanych w języku staro-cerkiewno-słowiańskim. |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać elementarną wiedzę z zakresu nauki o języku i podstawową wiedzę gramatyczną z języka polskiego. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Odczytuje znaki graficzne języka staro-cerkiewno-słowiańskiego. [GSCS04_1] |
K_W02 [3/5] |
Zestawia litery alfabetu cyrylickiego z odpowiednimi literami alfabetu łacińskiego. [GSCS04_2] |
K_W05 [4/5] |
Potrafi nazwać metody językoznawstwa diachronicznego, zjawiska fonetyczne i morfologiczne. [GSCS04_3] |
K_W06 [4/5] |
Ilustruje poznane terminy odpowiednimi przykładami. [GSCS04_4] |
K_W19 [3/5] |
Objaśnia zmiany ewolucyjne zaistniałe w historii rozwoju wybranych wyrazów i/ lub ich form. [GSCS04_5] |
K_U14 [3/5] |
Rozpoznaje zjawiska fonetyczne i morfologiczne o charakterze historycznym w tekście języka staro-cerkiewno-słowiańskiego. [GSCS04_6] |
K_W02 [2/5] |
Analizuje teksty staro-cerkiewno-słowiańskie pod względem językowym. [GSCS04_7] |
K_U03 [3/5] |
Tłumaczy fragmenty tekstów z języka staro-cerkiewno-słowiańskiego na język polski /rosyjski. [GSCS04_8] |
K_K10 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
obecność na zajęciach [GSCS04_w_1] | Wymagana jest obecność zajęciach |
GSCS04_1 |
zadania domowe [GSCS04_w_2] | Zadania domowe stanowią podstawę oceniania ciągłego |
GSCS04_1 |
prace kontrolne [GSCS04_w_3] | Po części fonetycznej i po części morfologicznej kolokwium sprawdzające stopień przyswojenia wiedzy i umiejętność jej wykorzystania |
GSCS04_4 |
zaliczenie na ocenę [GSCS04_w_4] | Ocena jest średnią rezultatów dwóch pozytywnie zaliczonych kolokwiów, pozytywnej oceny z zadań domowych i aktywności na zajęciach |
GSCS04_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [GSCS04_fs_1] | Metoda podająca (objaśnienie zagadnień teoretycznych jako punkt wyjścia), metoda zadaniowa oraz praktyczna (ćwiczenia z zakresu danego materiału, analiza fonetyczna, słowotwórcza) |
30 | Samodzielna praca studenta z wykorzystaniem podanej literatury, rozwiązywanie zadań domowych, przygotowanie do prac kontrolnych. |
30 |
obecność na zajęciach [GSCS04_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |