Pracownia rzemiosł i sztuki
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: W6-S1AK19.2020

Nazwa modułu: | Pracownia rzemiosł i sztuki |
---|---|
Kod modułu: | 12-AK-S1-PRS |
Kod programu: | W6-S1AK19.2020 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Realizacja modułu Pracownia rzemiosł i sztuki umożliwi słuchaczom zapoznanie się z teoretycznymi i praktycznymi podstawami wybranych dyscyplin rzemiosł artystycznych i ludowych oraz rękodzieła. Istotnym elementem założeń programowych jest możliwość zapoznania się z wybranymi technikami
rzemieślniczymi/rękodzielniczymi w pracowniach funkcjonujących w regionie. Bezpośredni kontakt z „mistrzami”, obserwacja ich pracy, poznanie warsztatu oraz technologii pracy pozwoli słuchaczom, w stopniu podstawowym, na samodzielne realizowanie prostych zadań związanych z tworzeniem sztuki użytkowej.
Zagadnienia warsztatowe pozwolą również na wywołanie refleksji o miejscu sztuki ludowej w kulturze współczesnej; pozwolą słuchaczom na dostrzeżenie potencjału zawodowego, edukacyjnego, promocyjnego związanego z wykorzystaniem lokalnego dziedzictwa w zakresie rzemiosł/rękodzieła. |
Wymagania wstępne: | moduł Pracownia rzemiosł i sztuki powinien być poprzedzony realizacją modułu: Antropologia sztuki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, by lepiej pełnić swą rolę w społeczeństwie, rozumie konieczność podnoszenia poziomu wiedzy jako istotnego elementu rozwoju zawodowego [_K_1] |
K_K01 [3/5] |
ma świadomość współtworzenia życia kulturalnego; ma świadomość etycznego wymiaru podejmowanych przez siebie działań [_K_2] |
K_K06 [3/5] |
potrafi prezentować własne pomysły; w oparciu o własne inspiracje i motywacje umie samodzielnie zaprojektować działania popularyzujące rzemiosła; umie wykorzystać wiedzę, doświadczenie i wyobraźnię do projektowania działań lub przedmiotów o zróżnicowanych formach/ lub kontekstach ze szczególnym uwzględnieniem nowatorskich rozwiązań formalnych inspirowanych lokalnym dziedzictwem kulturowym [_U_1] |
K_U08 [3/5] |
umie podejmować działania zmierzające do rozwoju zawodowego [_U_2] |
K_U11 [3/5] |
ma podstawową wiedzę z zakresu procesu twórczego oraz wykorzystania zdobytych doświadczeń w interdyscyplinarnych działaniach twórczych; ma wiedzę na temat metod analizy i interpretacji sztuki jako systemie wartości i symboli [_W_1] |
K_W07 [2/5] |
posiada wiedzę o roli i znaczeniu sztuki, szczególnie sztuk plastycznych w kulturze europejskiej; zna historyczne, społeczne i kulturowe podłoże kształtujące wybrane dzieła sztuki; zdobywa podstawową wiedzę z zakresu technologii wybranych rzemiosł [_W_2] |
K_W04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Realizacja obiektu artystycznego lub projektu z zakresu edukacji, animacji lub promocji [_w_1] | Sprawdzenie umiejętności pracy indywidualnej oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej w oparciu o stopień realizacji indywidualnego projektu |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fs_1] | Praca warsztatowa (częściowo w terenie); realizacja działań artystycznych lub projektowych z zakresu edukacji, animacji lub promocji. |
15 | indywidualna praca koncepcyjna i projektowa w odwołaniu do zebranej dokumentacji i literatury |
40 |
Realizacja obiektu artystycznego lub projektu z zakresu edukacji, animacji lub promocji [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |