Edukacja ekologiczna i regionalna - warsztaty terenowe
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S1GF19.2019
| Nazwa modułu: | Edukacja ekologiczna i regionalna - warsztaty terenowe |
|---|---|
| Kod modułu: | 04-GF-S1-512 |
| Kod programu: | W2-S1GF19.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Przedmiot „Edukacja ekologiczna i regionalna – warsztaty terenowe” (15 godzin) jest jednym z kilku elementów przygotowania studentów w zakresie tzw. praktyki zawodowej D2. do drugiego przedmiotu według ministerialnych Standardów Kształcenia Nauczycieli z 2019 r. Zajęcia zakładają opanowania umiejętności praktycznych związanych z zajęciami terenowymi na poziomie II etapu edukacyjnego – w szkole podstawowej. Pozostałymi częściami tego praktycznego przygotowania są dwa przedmioty: „Metodyka zajęć terenowych – warsztaty terenowe” (15 godz.) oraz 30 godzinna praktyka pedagogiczna w szkole na lekcjach przyrody. |
| Wymagania wstępne: | Posiadanie wiedzy i umiejętności z dydaktyki przyrody i geografii. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę na temat projektowania procesu dydaktycznego na lekcjach przyrody w klasie i zajęciach terenowych w szkole podstawowej; [04-GF-S1-512_1] |
KGG1P_W04 [1/5] |
Potrafi samodzielne zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną i wychowawczą) nauczyciela przyrody i geografii w szkole podstawowej, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii; [04-GF-S1-512_2] |
KGG1P_U01 [1/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne – potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę w klasie szkolnej na lekcjach przyrody i geografii oraz w terenie na II etapie edukacyjnym; [04-GF-S1-512_3] |
KGG1P_U02 [1/5] |
Posiada umiejętność oceny przydatności typowych strategii, metod i technik nauczania do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych związanych z lekcjami przyrody i geografii w szkole i w terenie; [04-GF-S1-512_4] |
KGG1P_U03 [1/5] |
Posiada umiejętności dobierania i wykorzystywania dostępnych materiałów, środków i metod pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii do pracy na lekcjach przyrody i geografii; [04-GF-S1-512_5] |
KGG1P_U03 [1/5] |
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem klasowym) w szkole podstawowej; [04-GF-S1-512_6] |
KGG1P_U01 [1/5] |
Potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów w szkole podstawowej oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce; [04-GF-S1-512_7] |
KGG1P_U02 [1/5] |
Potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne przydatne na lekcjach prowadzonych w klasie i w terenie. [04-GF-S1-512_8] |
KGG1P_U02 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| udział w dyskusji oraz wykonywanie ćwiczeń na zajęciach kameralnych i w terenie [04- GF-S1-512_w_1] | sprawdzenie wiedzy zdobytej na ćwiczeniach i ze wskazanej w sylabusie literatury |
04-GF-S1-512_1 |
| prace pisemne /m.in. konspekt, scenariusz lekcji, zadania dydaktyczne do wykonania w terenie [04- GF-S1-512_w_2] | weryfikacja wiedzy nabytej na ćwiczeniach oraz sprawdzenie umiejętności tworzenia prac pisemnych |
04-GF-S1-512_3 |
| zajęcia terenowe z uczniami [04- GF-S1-512_w_3] | samodzielne przeprowadzenie zajęć praktycznych przed oraz w trakcie trwania praktyki pedagogicznej |
04-GF-S1-512_4 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| warsztat [04-GF-S1-512_fs_1] | pogadanka, dyskusja, praca pisemna |
15 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną lekturę tekstów zaleconych przez prowadzącego |
10 |
udział w dyskusji oraz wykonywanie ćwiczeń na zajęciach kameralnych i w terenie [04- GF-S1-512_w_1] |
| e-learning [04-GF-S1-512_fs_2] | konsultacje indywidualne lub w formie elektronicznej wedle potrzeb i uznania studenta (mogą być zlecone jako obowiązkowe poszczególnym studentom) |
przygotowanie do ćwiczeń oraz przygotowanie samodzielnej pracy pisemnej |
10 |
prace pisemne /m.in. konspekt, scenariusz lekcji, zadania dydaktyczne do wykonania w terenie [04- GF-S1-512_w_2] |
|
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||