Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-N2FA19.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FA-KM-N2-PNJA3-3 |
Kod programu: | W1-N2FA19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma na celu dalsze doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez rozwinięcie u studentów umiejętności rozumienia tekstów pisanych i mówionych na poziomie PROFICIENCY oraz poszerzenie czynnego i biernego zasobu słownictwa, w tym także specjalistycznego z zakresu min. podróży, transportu, rozrywki, emocji i innych. Moduł przybliża zagadnienia związane z pisaniem kreatywnym, zaznajamia studentów z podstawowymi składnikami tekstu literackiego, konwencjami i gatunkami, oraz uczy ich stosować podstawowe techniki pisarskie w obrębie krótkiej wypowiedzi pisemnej. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 2 |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość złożoności różnorodnych dyskursów społecznych i funkcjonujących w ich obrębie rejestrów językowych oraz form organizacji tekstu. [KM-N2-PNJA3_K_1] |
FA2_K02 [2/5] |
Ma świadomość różnorodności gatunków i konwencji literackich, środków stylistycznych i artystycznych, oraz ich historycznych uwarunkowań, oraz potrafi odwołać się do nich w procesie twórczym. [KM-N2-PNJA3_K_2] |
FA2_K03 [2/5] |
Potrafi samodzielnie i kreatywnie tworzyć krótkie teksty literackie, poszukując własnych inspiracji i nieszablonowych tematów, na które warto skierować uwagę czytelnika. [KM-N2-PNJA3_K_3] |
FA2_K03 [2/5] |
Rozumie tekst pisany i mówiony o dużym poziomie skomplikowania, właściwy dla różnych kontekstów kulturowych, od codziennych po specjalistyczne. [KM-N2-PNJA3_U_1] |
FA2_U02 [3/5] |
Operuje bogatym i zróżnicowanym słownictwem, z uwzględnieniem właściwego doboru słownictwa do kontekstu, kolokacji, specyfiki idiomów itd. [KM-N2-PNJA3_U_2] |
FA2_U01 [4/5] |
Potrafi poprawnie i aktywnie używać w mowie i piśmie różnorodnego słownictwa o wysokim stopniu trudności. [KM-N2-PNJA3_U_3] |
FA2_U01 [4/5] |
Potrafi napisać krótkie fragmenty tekstu w całości poświęcone np. dialogowi, charakterystyce postaci lub otoczenia. [KM-N2-PNJA3_U_4] |
FA2_U06 [3/5] |
Potrafi rozpoznać cechy gatunkowe danego tekstu literackiego i napisać krótki tekst w obrębie danego gatunku oraz konwencji literackiej, jak również eksperymentuje w obrębie konwencji i łączenia gatunków. [KM-N2-PNJA3_U_5] |
FA2_U03 [3/5] |
Potrafi przygotować wypowiedź pisemną w oparciu o przygotowaną strategię argumentacji. [KM-N2-PNJA3_U_6] |
FA2_U06 [3/5] |
Posiada wysoko rozwinięte kompetencje językowe w zakresie rozumienia tekstu pisanego i mówionego w różnych kontekstach kulturowych. [KM-N2-PNJA3_W_1] |
FA2_W02 [3/5] |
Posiada bogaty zasób słownictwa zarówno z życia codziennego jak i specjalistycznego, odpowiedniego dla danych rejestrów i dyskursów społecznych, obejmujący również terminologię specjalistyczną. [KM-N2-PNJA3_W_2] |
FA2_W02 [3/5] |
Zna schematy fabuły i poszczególne stadia rozwoju akcji w obrębie poszczególnych schematów , typy narracji, bohaterów itd. jakie można zastosować w tworzeniu krótkiej formy prozatorskiej. [KM-N2-PNJA3_W_3] |
FA2_W03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwia i testy zaliczeniowe [KM-N2-PNJA3_w_1] | Systematyczna ocena bieżących postępów studenta |
KM-N2-PNJA3_U_1 |
Ocena prac pisemnych studentów [KM-N2-PNJA3_w_2] | Systematyczna ocena rozwoju umiejętności kompozycyjnych studenta. |
KM-N2-PNJA3_K_1 |
Test zaliczeniowy [KM-N2-PNJA3_w_3] | Ocena końcowa wiedzy i stopnia praktycznej umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie modułu. |
KM-N2-PNJA3_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [KM-N2-PNJA3_fns_1] | - ćwiczenia doskonalące rozumienie tekstów mówionych i pisanych.
- ćwiczenia pisemne wprowadzające nowe słownictwo oraz struktury językowe
- ćwiczenia rozwijające umiejętność komponowania tekstów o określonej charakterystyce gatunkowej i stylistycznej
|
28 | - ćwiczenia leksykalne, praca własna nad poszerzeniem słownictwa
- ćwiczenia kompozycyjne, praca własna nad doskonaleniem umiejętności kompozycji tekstów, poszukiwanie własnych inspiracji i tematów wartych uwagi
- -przygotowanie wypowiedzi pisemnych
- -przygotowanie do testów i udział w konsultacjach
|
50 |
Kolokwia i testy zaliczeniowe [KM-N2-PNJA3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |