Zagadnienia medioznawstwa
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-N2FA19.2019
| Nazwa modułu: | Zagadnienia medioznawstwa |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FA-KM-N2-ZM-2 |
| Kod programu: | W1-N2FA19.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Przedmiot „Zagadnienia medioznawstwa” stanowi przekrojowe spojrzenie na problematykę najnowszych trendów teoretycznych i empirycznych w humanistycznych badaniach nad środkami masowego przekazu (media studies). Z metodologicznego punktu widzenia kurs został skonstruowany w taki sposób, aby odzwierciedlić dwa elementarne nachylenia teoretyczne we współczesnym medioznawstwie: 1) teorie skupiające się na procesach determinacji strukturalnej poprzez oddziaływania ideologiczne; oraz 2) teorie skoncentrowane na tzw. „paradygmacie aktywnego odbiorcy”, akcentujące procesy wyłaniania się odbiorcy podmiotowego, który posiada kompetencje symboliczne i społeczne wymagane do aktywnego konstruowania i interpretowania rzeczywistości przekazu medialnego. |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
posiada umiejętność wykorzystywania poznanej terminologii, metod i procedur badawczych do realizowania zadań zawodowych w rozmaitych kontekstach pracy filologia angielskiego (dziennikarstwo, tłumaczenie testów specjalistycznych) [KM-N2-ZM_K_1] |
FA2_K01 [2/5] |
potrafi zastosować zdobytą wiedzę do samodzielnej analizy treści przekazywanych przez środki masowego przekazu z perspektywy omawianych teorii i założeń metodologicznych [KM-N2-ZM_U_1] |
FA2_U02 [4/5] |
posiada umiejętność formułowania akademickich uogólnień dotyczących wzorów korzystania ze środków masowego przekazu oraz potrafi zaprezentować własne wnioski w formie prezentacji ustnej z wykorzystaniem środków audiowizualnych [KM-N2-ZM_U_2] |
FA2_U02 [3/5] |
zna wiodące nachylenia teoretyczne w najnowszych badaniach empirycznych i teoretycznych nad środkami masowego przekazu i procesami komunikowania masowego [KM-N2-ZM_W_1] |
FA2_W01 [3/5] |
rozumie rolę ideologii w procesie kształtowania się medialnych reprezentacji problemów społecznych, politycznych i ekonomicznych [KM-N2-ZM_W_2] |
FA2_W06 [4/5] |
zna mechanizmy psychologiczne i kulturowe kompetencje wpływające na procesy aktywnego obioru treści kulturowych za pośrednictwem środków masowego przekazu [KM-N2-ZM_W_3] |
FA2_W03 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin końcowy [KM-N2-ZM_w_1] | Pisemna weryfikacja wiedzy studenta dotyczącej zawartych w programie nauczania zagadnień dotyczących kulturowych, społecznych i politycznych aspektów funkcjonowania środków masowego przekazu. |
KM-N2-ZM_K_1 |
| test pisemny (ćwiczenia). [KM-N2-ZM_w_2] | Pisemna weryfikacja znajomości tekstów źródłowych oraz problematyki poruszanej w toku ćwiczeń. |
KM-N2-ZM_K_1 |
| Rozmowa kontrolna [KM-N2-ZM_w_3] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
KM-N2-ZM_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [KM-N2-ZM_fns_1] | Wykład problemowy |
14 | Samodzielna lektura i interpretacja tekstów stanowiących rozszerzenie problematyki wykładu; przygotowanie do egzaminu
|
30 |
Egzamin końcowy [KM-N2-ZM_w_1] |
| ćwiczenia [KM-N2-ZM_fns_2] | Praca z tekstem źródłowym, praca w parach, praca w grupach, dyskusja panelowa |
14 | (brak informacji) |
60 |
test pisemny (ćwiczenia). [KM-N2-ZM_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||