Kształcenie słuchu 1
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S2EM19.2019
| Nazwa modułu: | Kształcenie słuchu 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | 13-EM-S2-KSZ1 |
| Kod programu: | W6-S2EM19.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Moduł Kształcenie słuchu 1 ma na celu pogłębienie nabytych praktycznych umiejętności rozpoznawania i określania zjawisk dźwiękowych. Metody nauczania to śpiewanie interwałów i trójdźwięków, czytanie nut głosem, realizowanie rytmicznych przebiegów, ćwiczenia słuchowe
o wyższym stopniu trudności, oparte na rozpoznawaniu struktur interwałowo-melodycznych w zakresie systemu dur-moll oraz skal modalnych. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja modułów Kształcenie słuchu 1-4 na pierwszym poziomie kształcenia. |
| Literatura podstawowa: | M. Wacholc, Czytanie nut głosem, Kraków 1997
M. Dziewulska, Materiały do kształcenia słuchu, Kraków 1978
H. Danyszowa, Zbiór ćwiczeń do kształcenia słuchu, Kraków 2012 |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Potrafi rozpoznać interwały proste oraz złożone, trójdźwięki durowe i molowe wraz z przewrotami, akord zmniejszony i zwiększony, czterodźwięk septymowy wraz z przewrotami oraz dominantę nonową. [13-EM-S2-KSZ1_1] |
13-EM-S2-U07 [3/5] |
Potrafi czytać nuty głosem w zakresie melodii tonalnych oraz skal modalnych, realizować rytmy o trudniejszym stopdniu oraz śpiewać wszystkie poznane interwały i akordy. [13-EM-S2-KSZ1_2] |
13-EM-S2-U07 [3/5] |
Potrafi napisać ze słuchu melodię tonalną oraz sekwencję interwałowo-akordową. [13-EM-S2-KSZ1_3] |
13-EM-S2-U08 [4/5] |
Ma świadomość konieczności rozwoju swoich możliwości i zdolności słuchowych. [13-EM-S2-KSZ1_4] |
13-EM-S2-K02 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [13-EM-S2-KSZ1_w_1] | weryfikacja nabytych umiejętności poprzez pisanie dyktand interwałowych, rytmicznych oraz melodycznych |
13-EM-S2-KSZ1_1 |
| odpowiedź ustna [13-EM-S2-KSZ1_w_2] | weryfikacja umiejętności praktycznych poprzez śpiewanie prostych melodii tonalnych oraz realizacji zróżnicowanych przebiegów rytmicznych |
13-EM-S2-KSZ1_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [13-EM-S2-KSZ1_fs_1] | wykonywanie różnorodnych ćwiczeń słuchowo-głosowych skupionych wokół jednego problemu |
15 | samodzielne ćwiczenia słuchowo-głosowe związane z pracą domową zadaną podczas zajęć |
15 |
kolokwium pisemne [13-EM-S2-KSZ1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||