Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2019

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2 |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-RE-S1-RJD2 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia w ramach modułu Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 2 mają na celu pogłębienie problematyki dotyczącej metody rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a. Stanowią także przygotowanie do realizacji przedmiotów przewidzianych w pozostałych modułach z zakresu Rytmiki w edukacji i wychowaniu. Praktyczne zajęcia mają na celu kształcenie umiejętności precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań metrorytmicznych oraz określania ich celów i zakresu działania. |
Wymagania wstępne: | Realizacja efektów uczenia się modułu Wprowadzenie do rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a 1. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada ogólną wiedzę dotyczącą metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a, jej genezy, założeń oraz zakresu wykorzystywanych ćwiczeń oraz literatury związanej z metodą. [13-EM-RE-S1-RJD2_1] |
13-EM-S1-W02 [3/5] |
Posiada umiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej dotyczącej metody rytmiki Jaques-Dalcroze na działania praktyczne wykorzystywane w muzycznej edukacji dziecka. [13-EM-RE-S1-RJD2_2] |
13-EM-S1-W08 [3/5] |
Potrafi precyzyjnie wykonać podstawowe ćwiczenia z zakresu metrorytmiki E.Jaques-Dalcroze’a wykorzystywane
w edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. [13-EM-RE-S1-RJD2_3] |
13-EM-S1-U01 [3/5] |
Rozumie i potrafi wykorzystać w działaniach muzyczno-ruchowych zależności pomiędzy dźwiękiem i ruchem oraz zależności między czasem, przestrzenią i ruchem. [13-EM-RE-S1-RJD2_4] |
13-EM-S1-U09 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RJD2_w_1] | sprawdzenie umiejętności precyzyjnego, estetycznego i ekspresyjnego wykonania zadań w ruchu z zakresu metrorytmiki E. Jaques-Dalcroze’a;
- sprawdzenie umiejętności precyzyjnej, estetycznej i ekspresyjnej realizacji ruchowej reprezentatywnych dla metody zadań z jednoczesnym określeniem celów i zakresu ich działania |
13-EM-RE-S1-RJD2_1 |
egzamin [13-EM-RE-S1-RJD2_w_2] | sprawdzenie wiedzy dotyczącej metody wychowania muzycznego E. Jaques-Dalcroze’a |
13-EM-RE-S1-RJD2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [RJD2_fs_1] | - prezentacja ćwiczeń i zagadnień związanych z metodą rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a;
- kształcenie umiejętności samodzielnego tworzenia ćwiczeń rytmicznych zuwzględnieniem podstawowych zasad metodycznych obowiązujących przy wykorzystaniu problemów metrorytmicznych;
- określenie celowości zastosowanych działań w edukacji muzycznej dziecka |
30 | - omówienie i wykonanie ćwiczeń z zakresu metrorytmiki Dalcroze’owskiej;
-przygotowanie ćwiczeń z zakresu metody rytmiki dostosowanych do możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży;
- określenie celowości opracowanych ćwiczeń;
- przygotowanie pracy pisemnej związanej z omawianą tematyką |
30 |
zaliczenie praktyczne [13-EM-RE-S1-RJD2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |