Pedeutologia surdopedagogiczna
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W6-SMPC19.2020

Nazwa modułu: | Pedeutologia surdopedagogiczna |
---|---|
Kod modułu: | PS_SA_PS |
Kod programu: | W6-SMPC19.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Ukształtowanie wiedzy na temat profesji nauczyciela – surdopedagoga w teoretycznym i praktycznym kontekście. Ukształtowanie przekonań o znaczeniu zawodu w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Zrozumienie problemów współczesnej pedeutologii ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak: rola nauczyciela we współczesnym świecie, kompetencje nauczyciela, uwarunkowania pracy nauczycielskiej. Umiejętność dokonywania analizy uwarunkowań pracy nauczyciela i wskazywania sposobów radzenia sobie z wyzwaniami zawodu nauczyciela. Umiejętność autorefleksji w kontekście odniesienia kluczowych kompetencji nauczyciela i stylów nauczania do własnych cech osobowości. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie pedeutologię surdopedagogiczną; zagadnienia związane z pracą surdopedagoga – zadania, zakres działalności, wymagane kompetencje, predyspozycje, rolę surdopedagoga w relacjach z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, ich rodzinami, specjalistami i społeczeństwem, zasady etyczne, utrudnienia w pracy [PS_SA_PS_1/E.1S.W12] |
K_K04 [2/5] |
Student potrafi analizować pedeutologię surdopedagogiczną; przedstawiać rolę surdopedagoga w relacjach z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, ich rodzinami, specjalistami i społeczeństwem; stosować zasady etyczne; oceniać efektywność działalności zawodowej; analizować utrudnienia w pracy surdopedagogó [PS_SA_PS_2/E.1S.U] |
K_W04 [2/5] |
Jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym [PS_SA_PS_3/E.1S.K1] |
K_K01 [3/5] |
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, doskonalenia zawodowego i osobistego, dokonując samooceny swoich działań, a także kompetencji, wyznaczając prawidłowy kierunek własnego rozwoju. Potrafi stodować strategie, metody i formy wspierania nauczycieli pracujących z dziećmi i uczniami z niepełnosprawnością słuchową oraz w edukacji włączającej. [PS_SA_PS_4/E.2S.U5] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prezentacja [PS_SA_PS_w_1] | Prezentacja nt. obecnych dylematów nauczyciela – surdopedagoga; gry dydaktyczne; dyskusja nad wybranymi problemami; burza mózgów; prezentacja i analiza wybranych przykładów zachowań nauczycieli, sytuacji szkolnych |
PS_SA_PS_1/E.1S.W12 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PS_SA_PS_fs_1] | Metoda pokazowa, poglądowa, poszukująca; praktycznego działania. Dyskusja, praca z tekstem, analiza indywidualnych przypadków, metoda projektu – praca zespołowa; prezentacje prac grupowych i indywidualnych. |
15 | Studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej; przygotowanie się do zajęć. |
135 |
Prezentacja [PS_SA_PS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |