Metodyka nauczania II
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka nauczania II |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-19-MSz2 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno - metodyczną nauczyciela matematyki na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VIII szkoły podstawowej) i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu matematyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki z działaniami praktycznymi.
Kształtowanie odpowiednich kompetencji dydaktycznych i metodycznych studentów odbywa się poprzez:
- opracowanie pokazowej lekcji matematyki w formie scenariusza oraz prezentacji (tablica multimedialna);
- aktywne współdziałanie z nauczycielem w planowaniu pokazowej lekcji matematyki;
- prezentację przygotowanej przez studenta lekcji – omówienie doboru celów, metod, form pracy, środków dydaktycznych; organizacja oraz tok lekcji;
- omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy),
- obserwowanie aktywności studenta oraz wszelkich czynności podejmowanych przez niego w trakcie zajęć. |
Wymagania wstępne: | Praktyka nauczycielska z matematyki w SP I |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania [MSz2_1] |
KN_W03 [3/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie nauczanego przedmiotu (pełne pięcioletnie wykształcenie kierunkowe) i umiejętność jej popularyzacji, a także elementaryzacji [MSz2_2] |
KN_W11 [4/5] |
kieruje się w swych działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem każdego ucznia oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój [MSz2_3] |
KN_W05 [4/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy, integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne [MSz2_4] |
KN_W04 [3/5] |
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [MSz2_5] |
KN_W05 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [MSz2_w_1] | weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu matematyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną |
MSz2_1 |
prace pisemne [MSz2_w_2] | weryfikacja umiejętności obserwowania oraz planowania lekcji matematyki (II etap edukacyjny) |
MSz2_1 |
samodzielne przygotowanie i prezentacja lekcji pokazowej z matematyki [MSz2_w_3] | weryfikacja umiejętności aktywnego współdziałania, samodzielnego planowania, prezentowania oraz omawiania ważnych momentów pokazowej lekcji z matematyki (II etap edukacyjny) |
MSz2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [MSz2_fs_1] | prezentacja studencka, analiza lekcji w toku dyskusji |
30 | przygotowanie lekcji pokazowej z matematyki – opracowywanie scenariusza metodycznego lekcji, przygotowanie się do prezentacji przygotowanej lekcji oraz omówienia jej najważniejszych momentów |
10 |
aktywność na zajęciach [MSz2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |