Praktyka dydaktyczna ciągła B
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019
| Nazwa modułu: | Praktyka dydaktyczna ciągła B |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2N-19-PDCiB |
| Kod programu: | W4-N2MT19.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez:
1) pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz
2) poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu jej funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
3) obserwowanie: a) czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji, b) procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie, ich prawidłowości i zakłóceń, c) sposobów aktywizowania i dyscyplinowania uczniów oraz różnicowania poziomu aktywności poszczególnych uczniów, d) sposobu oceniania uczniów, e) sposobów zadawania i sprawdzania pracy domowej, f) dynamiki i klimatu społecznego klasy, ról pełnionych przez uczniów, zachowania i postaw uczniów,
4) współdziałanie z opiekunem praktyk w celu: a) poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych b) pogłębienia umiejętności analizowania obserwowanych i doświadczanych w trakcie praktyk sytuacji i zdarzeń pedagogicznych. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczone moduły: "Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa I" oraz 'Praktyka dydaktyczna z matematyki - szkoła ponadpodstawowa I" |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDCiB_1] |
KN_W01 [4/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDCiB_2] |
KN_U02 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDCiB_3] |
KN_U11 [2/5] |
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDCiB_4] |
KN_W03 [3/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDCiB_5] |
KN_W02 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| dokumentacja praktyki [PDCiB_w_1] | weryfikacja na podstawie notatek sporządzonych w trakcie praktyki |
PDCiB_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| praktyka [PDCiB_fns_1] | (brak informacji) |
45 | poznanie przez studenta środowiska szkolnego w ramach ciągłego pobytu w szkole (wyposażenie, planowanie i dokumentacja pracy, obowiązujące w szkole programy nauczania matematyki i stosowane podręczniki, system oceniania, organizacje szkolne) - studiowanie dokumentacji, wywiady z osobami pracującymi w szkole, obserwacja lekcji |
45 |
dokumentacja praktyki [PDCiB_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||