Analiza rzeczywista
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019
| Nazwa modułu: | Analiza rzeczywista |
|---|---|
| Kod modułu: | 03-MO2N-13-ARze |
| Kod programu: | W4-N2MT19.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Opis: | Moduł Analiza rzeczywista ma na celu wykształcenie umiejętności swobodnego posługiwania się pojęciem miary, mierzalności i całki Lebesgue’a. Przewiduje się realizację następujących treści programowych:
1. Ciało i sigma-ciało zbiorów.
2. Addytywne i sigma-addytywne funkcje zbioru.
3. Miara zewnętrzna i miara. Miara zewnętrzna Lebesgue’a i miara Lebesgue’a.
4. Funkcje mierzalne.
5. Zbieżność prawie wszędzie oraz według miary ciągu funkcji mierzalnych.
6. Całka Lebesgue’a i jej własności.
7. Twierdzenia o przechodzeniu do granicy pod znakiem całki.
8. Całka jako funkcja zbioru. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć analizy rzeczywistej [ARze_1] |
K_W01 [5/5] |
dobrze rozumie rolę i znaczenie konstrukcji rozumowań matematycznych [ARze_2] |
K_W02 [4/5] |
posiada umiejętność konstruowania rozumowań matematycznych, dowodzenia twierdzeń, jak i obalania hipotez
poprzez konstrukcję kontrprzykładów
[ARze_3] |
K_U01 [3/5] |
posiada umiejętność wyrażania treści matematycznych w mowie i na piśmie [ARze_4] |
K_U02 [4/5] |
zna konstrukcję miary i całki Lebesgue’a; potrafi stosować pojęcia teorii miary w typowych zagadnieniach teoretycznych
i praktycznych
[ARze_5] |
K_U07 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [ARze_w_1] | sprawdzanie znajomości treści wykładów poprzez zadawanie pytań przez prowadzącego konwersatorium na zajęciach |
ARze_1 |
| sprawdziany pisemne [ARze_w_2] | sprawdzanie umiejętności na podstawie analizy rozwiązanych zadań w trakcie sprawdzianów pisemnych |
ARze_1 |
| egzamin ustny lub pisemny [ARze_w_3] | sprawdzanie znajomości pojęć i twierdzeń oraz ich powiązań, a także dowodów twierdzeń w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminacyjne o charakterze teoretycznym |
ARze_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [ARze_fns_1] | wykład przedstawiający pojęcia, twierdzenia i ich dowody z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu i ilustrujący je przykładami |
15 | samodzielne studiowanie wykładów i wskazanej w sylabusie literatury pomocniczej |
30 |
aktywność na zajęciach [ARze_w_1] |
| konwersatorium [ARze_fns_2] | konwersatorium, na którym studenci przedstawiają rozwiązania zadań kształtujące umiejętności wymienione w zestawie efektów kształcenia modułu i pod kierunkiem prowadzącego dyskutują możliwość rozwiązań alternatywnych |
30 | samodzielne rozwiązywanie zadań domowych |
60 |
aktywność na zajęciach [ARze_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||