Projekt zespołowy: informatyka i geometria
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: | Projekt zespołowy: informatyka i geometria |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-19-PZIG |
Kod programu: | W4-S1MT19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Student zapoznaje się z wybranymi możliwościami programu GeoGebra (komputerowe konstrukcje geometryczne) i przygotowuje się do wykorzystania GeoGebry w pracy dydaktycznej jako narzędzia wspomagającego rozwijanie myślenia komputacyjnego w rozwiązywaniu problemów oraz jako narzędzia do opracowania pomocy dydaktycznych.
Studenci rozwiązują problemy geometryczne i poszukują możliwości wykorzystania w tym procesie poznawanego programu komputerowego.
Studenci zapoznają również się z zasadami pracy zespołowej przy realizacji projektu polegającego na opracowaniu pomocy dydaktycznych do nauczania matematyki opartych na wykorzystaniu poznanego programu. Dzielą się na grupy i wybierają jeden z tematów projektów zaproponowanych przez prowadzącego bądź w uzgodnieniu z nim proponują własny temat. Realizacja projektu odbywa się we współpracy i pod nadzorem prowadzącego. Projekty są prezentowane na forum grupy. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie nauczanego przedmiotu (pełne pięcioletnie wykształcenie kierunkowe) i umiejętność jej popularyzacji, a także elementaryzacji [PZIG_1] |
KN_TIK01 [2/5] |
ma kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno – komunikacyjnych [PZIG_2] |
KN_U02 [2/5] |
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PZIG_3] |
KN_U07 [2/5] |
potrafi współpracować w grupie [PZIG_4] |
NI_U11 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PZIG_w_1] | weryfikacja umiejętności rozwiązywania problemów na podstawie udziału w ćwiczeniach wykonywanych w trakcie zajęć |
PZIG_1 |
sprawdzian praktyczny [PZIG_w_2] | weryfikacja znajomości wybranych funkcji programu geogebra na podstawie zadań praktycznych przygotowanych przez prowadzącego |
PZIG_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
warsztat [PZIG_fs_1] | laboratorium komputerowe, w trakcie którego studenci:
1. zapoznają się z programem GeoGebra,
2. rozwiązują problemy geometryczne,
3. realizują pod nadzorem prowadzącego wybrane zadania projektowe. |
15 | samodzielne opracowanie i wykonanie części projektu, która została powierzona studentowi. |
10 |
aktywność na zajęciach [PZIG_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |