Dydaktyka matematyki III Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: Dydaktyka matematyki III
Kod modułu: 03-MO1S-19-DMat3
Kod programu: W4-S1MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
1. Rozwijanie kompetencji kluczowych w ramach nauczania matematyki: umiejętności samodzielnego i zespołowego rozwiązywania problemów, kreatywności, krytycznego myślenia, kompetencji komunikacyjnych i samokształcenia; 2. Specyfika nauczania matematyki na II etapie edukacyjnym a) Realizacja określonych zagadnień ujętych w podstawie programowej z matematyki b) Elementy nauczania zespołowego i interdyscyplinarnego 3. Wykorzystanie zagranicznych rozwiązań i metod w zakresie kształcenia nauczycieli a) Omówienie i wykorzystanie rozwiązań z opracowanego przez Komisję Europejską raportu Nauczanie matematyki w Europie b) Zapoznanie ze strategią nauczania matematyki opracowaną w Republice Czeskiej przez profesora Milana Hejnyego z Uniwersytetu Karola w Pradze c) Poznanie i analiza 7 zasad Fińskiego Cudu Edukacyjnego
Wymagania wstępne:
Dydaktyka matematyki II
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania na II etapie edukacyjnym [DMat3_1]
KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W05 [4/5] KN_W10 [4/5] KN_K07 [4/5]
nabył umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów [DMat3_2]
KN_W06 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_W11 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U04 [3/5] KN_U06 [4/5]
posiada kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z wszystkimi osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną [DMat3_3]
KN_W02 [4/5] KN_K03 [4/5] KN_K04 [4/5]
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [DMat3_4]
KN_W08 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_R01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [DMat3_w_1]
Weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia, znajomości treści wykładu oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną
DMat3_1 DMat3_2 DMat3_3 DMat3_4
kolokwium [DMat3_w_2]
Weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym
DMat3_1 DMat3_2 DMat3_3 DMat3_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DMat3_fs_1]
Wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
30
samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie
10 aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] kolokwium [DMat3_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)