Praktyka nauczycielska z matematyki w SP I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: Praktyka nauczycielska z matematyki w SP I
Kod modułu: 03-MO1S-19-PNMa1
Kod programu: W4-S1MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem praktyki dydaktycznej w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela na II etapie edukacyjnym (klasy IV - VIII szkoły podstawowej) i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu matematyki, dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. W trakcie praktyki w szkole podstawowej następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez: - zapoznanie się ze specyfiką szkoły, w której odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, różnych pracowników - uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji; - obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć); - współdziałanie z nauczycielem w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji (zajęć); - pełnienie roli nauczyciela, w szczególności planowanie lekcji matematyki na II etapie edukacyjnym, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane scenariusze oraz omawianie zgromadzonych doświadczeń w grupie studentów (słuchaczy).
Wymagania wstępne:
Przygotowanie do pracy w szkole podstawowej, tutoring
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania [PNMa1_1]
KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_TIK01 [2/5] KN_TIK02 [2/5] KN_U02 [2/5] KN_U03 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_R01 [2/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę w zakresie nauczanego przedmiotu: matematyka i umiejętność jej popularyzacji, a także elementaryzacji [PNMa1_2]
KN_W11 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_TIK03 [3/5]
kieruje się w swych działaniach dydaktyczno-wychowawczych dobrem każdego ucznia oraz poczuciem odpowiedzialności za jego postępy dydaktyczne, a także osobowy, integralny rozwój [PNMa1_3]
KN_W05 [3/5] KN_W06 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5] KN_R04 [3/5] KN_TIK03 [3/5]
ma kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z wszystkimi osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną [PNMa1_4]
KN_W04 [2/5] KN_W07 [2/5] KN_U06 [2/5] KN_U08 [2/5] KN_U10 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K05 [2/5] KN_K08 [2/5] KN_R04 [2/5] KN_TIK04 [2/5]
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PNMa1_5]
KN_W05 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W11 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_K06 [3/5] KN_K07 [3/5] KN_K08 [3/5] KN_R03 [3/5] KN_R05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PNMa1_w_1]
weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
PNMa1_1 PNMa1_3 PNMa1_4
prace pisemne [PNMa1_w_2]
weryfikacja umiejętności obserwowania i planowania lekcji matematyki (II etap edukacyjny)
PNMa1_1 PNMa1_2 PNMa1_5
obserwowanie oraz samodzielne prowadzenie lekcji matematyki [PNMa1_w_3]
weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania, samodzielnego prowadzenia oraz omawiania lekcji matematyki (ii etap edukacyjny)
PNMa1_1 PNMa1_2 PNMa1_3 PNMa1_4 PNMa1_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PNMa1_fs_1]
ćwiczenia metodyczne w szkole: obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, analiza lekcji w toku dyskusji, samodzielne prowadzenie lekcji
60
opracowywanie notatki hospitacyjnej i scenariusza metodycznego lekcji, przygotowanie lekcji własnych – opracowywanie scenariusza metodycznego własnych lekcji
15 aktywność na zajęciach [PNMa1_w_1] prace pisemne [PNMa1_w_2] obserwowanie oraz samodzielne prowadzenie lekcji matematyki [PNMa1_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)