E-Commerce
Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: | e-Commerce |
---|---|
Kod modułu: | 09-ZN-S2-EC |
Kod programu: | W8-S2CM20.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy umożliwiającej budowanie strategii oraz prowadzenie działalności gospodarczych przy wykorzystywaniu rozwiązań teleinformatycznych, szczególnie sieci Internetu. Zajęcia obejmują szeroki wachlarz zagadnień związanych z e-Commerce. Program stanowi uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących podnosić swoje kwalifikacje zawodowe w jednej z najlepiej rozwijających się dziedzin współczesnej gospodarki. Studenci nabywają umiejętności w zakresie prawidłowego wykorzystywania Internetu do zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczych. Zajęcia realizowane są w ramach grup projektowych. Studenci przygotowują prezentacje wybranych zagadnień. Dzięki współpracy z praktykami działającymi w obszarze e-Commerce studenci poszerzają zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej, ale także wnoszą swój wkład w rozwój branż, w których odbywać będzie się ich przyszłe życie zawodowe. |
Wymagania wstępne: | Dysponowanie umiejętnościami komunikacyjnymi lub analitycznymi, a także – potrafią rozwiązywać problemy. Studenci powinni wykazać się znajomością HTML, CMS, PHP, MS Word i MS Excel oraz Google Analytics. |
Literatura podstawowa: | L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński: Bezpieczeństwo systemu e-commerce czyli Jak bez ryzyka prowadzić biznes w Internecie. Wydawnictwo Helion, Warszawa 2012
D. Chaffey: Business i E-Commerce, Management, Strategia, Realizacja, Praktyka. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2016
J. Skorupska: E-commerce Strategia – Zarządzanie – Finanse. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna historię i genezę handlu elektronicznego i jego znaczenie dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego w świecie. Zna aktualny kształt i kierunki rozwoju e-commerce. [EC_1] |
K_W04 [4/5] |
Student zna narzędzia informatyczne służące do prezentacji wniosków i wyników z badań z zakresu e-commerce, zna perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej, wielkość rynku elektronicznego, zasad działania handlu elektronicznego, rozliczeń w e-gospodarce. [EC_2] |
K_W03 [5/5] |
Posiada umiejętność stosowania różnych metod rozliczeń elektronicznych. Wykorzystania podpisu cyfrowego, a także prowadzenie działalności gospodarczej w formie elektronicznej. [EC_3] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi wykazać się umiejętnością w zakresie proponowania i zastosowania różnych modeli e-commerce dla prowadzenia działalności biznesowej w Internecie, wykorzystując dostępne na rynku narzędzia informatyczne do prezentacji proponowanych przez siebie rozwiązań. Potrafi stawiać hipotezy w zakresie e-commerce i poprawnie formułować pytania w ankiecie, aby hipotezy zweryfikować. [EC_4] |
K_U03 [4/5] |
Student potrafi kierować zespołami ludzkim stawiając cele, wybierając metody i narzędzia ich realizacji. Posiada umiejętności komunikacyjne, posiada kompetencje do sprawnego kształtowania pozytywnych relacji reprezentowanej organizacji z otoczeniem zgodnie z normami etycznymi i prawnymi. [EC_5] |
K_K01 [4/5] |
Student potrafi działać i pracować w nowym „społeczeństwie elektronicznym”. Nie jest mu obca komunikacja oraz współpraca z innymi użytkownikami i przedsiębiorstwami działającymi na rynku w formie elektronicznej. [EC_6] |
K_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [EC_w_1] | Egzamin pisemny i ustny. |
EC_1 |
Ocena ciągła [EC_w_2] | Weryfikacja zasobów wiedzy, przygotowania do zajęć, aktywności w dyskusji, umiejętności dokonania analizy danych, umiejętności praktycznych przy sporządzaniu dokumentacji, obserwacja postępów w zakresie wiedzy i umiejętności studenta. Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. |
EC_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EC_fs_1] | Wykład problemowy, metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, panelowa) metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. Zajęcia prowadzone są w formie konwersatoryjnej. W trakcie zajęć prowadzący przedstawia studentom problem. Weryfikacją wiedzy jest test obejmujący zagadnienia prezentowane podczas wykładów. |
15 | Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu. |
15 |
Sprawdzian [EC_w_1] |
ćwiczenia [EC_fs_2] | Przedstawianie autorskich prac przygotowanych przez słuchaczy. |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie indywidualnych projektów. |
15 |
Ocena ciągła [EC_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |