Gatunki telewizyjne i filmowe
Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: | Gatunki telewizyjne i filmowe |
---|---|
Kod modułu: | 09-ZN-S2-GTIF |
Kod programu: | W8-S2CM20.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć jest poznanie wszystkich gatunków realizacji filmowych i telewizyjnych, jako wstęp działalności w dziedzinie nowe media. Gatunek telewizyjny to krótkie formy reportażowe, newsowe itp, ich głównym atutem jest bieżąca informacja pokazana w krótki, aczkolwiek dosadny sposób, następuje inne skupienie na innych detalach, tak aby odbiorca mógł w krótkim czasie zapoznać się ze szczegółami, zainteresować się i zgodzić lub nie z materiałem. Celem modułu jest to, aby student poznał podział na filmy komediowe, dramat, obyczajowy, historyczny, dokumentalne, fabularne i animacyjne. Student pozna metody łączenia gatunków filmowych i telewizyjnych lub wyboru najbardziej adekwatnej formy przedstawienia treści.
Student nauczy się, czy jego realizacja ma być jednorazowym newsem, czym zatem jest news, jakie ma znaczenie, jaką budowę i co na takiego newsa się składa. Czy jednak dana realizacja ma być serialem, odcinkami pewnej historii, jak umiejętnie budować napięcie u widzów. W jaki sposób opowiedzieć swoją historię, żeby była ciekawa, żeby odbiorcy nam kibicowali lub komentowali. Jakich narzędzi użyć do danej realizacji. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza o realizacji form audiowizualnych, chęć poznawania nowych tematów, chęć uczestniczenia w zapoznawaniu się z konkretnymi przykładami. Chęć wzięcia udziału w tzw. researchu i rozróżnianiu gatunków filmowych, znajomość konkretnych przykładów na podział na gatunki filmowe i telewizyjne, łatwe ich odróżnianie. Chęć próby łączenia tych gatunków. |
Literatura podstawowa: | J. Płażewski: Historia filmu. Książka i wiedza, Warszawa 2001
R. Altman: Gatunki filmowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
M. Hendrykowski: Leksykon gatunków filmowych. Montevideo, Poznań 2001 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zdobywa wiedzę z zakresu wszystkich form telewizyjnych i filmowych, a także klasycznych przykładów gatunkowych. [GTIF_1] |
K_W05 [5/5] |
Student zdobywa wiedzę, jak umiejętnie wykorzystać w swojej realizacji podstawy gatunkowe. [GTIF_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność łatwego korzystania ze zdobytej wiedzy w przełożeniu na swoje realizacje. [GTIF_3] |
K_U06 [4/5] |
Student posiada umiejętność korzystania z danego gatunku w swoim materiale audiowizualnym. [GTIF_4] |
K_U07 [5/5] |
Student staje się bardziej odważny w realizacji swoich materiałów audiowizualnych. [GTIF_5] |
K_K05 [3/5] |
Student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w swoim biznesie dla lepszych efektów biznesowych. [GTIF_6] |
K_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [GTIF_w_1] | Sprawdzian wiadomości w formie ustnej, zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie, weryfikujący kompetencje studenta. |
GTIF_1 |
Ocena ciągła [GTIF_w_2] | Próba stworzenia krótkiego pomysłu w danym gatunku, ocena końcowa pod kątem usadowienia swojego materiału w konkretnym gatunku. |
GTIF_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [GTIF_fs_1] | Wykład oraz analiza na konkretnych przykładach gatunkowych, ( film i tv), ocena merytoryczna. Konkretne przykłady podziału na gatunki. |
15 | Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu. |
30 |
Sprawdzian [GTIF_w_1] |
ćwiczenia [GTIF_fs_2] | Praca na przykładach różnych gatunków telewizyjnych i filmowych. |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
30 |
Ocena ciągła [GTIF_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |