Teledysk
Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: | Teledysk |
---|---|
Kod modułu: | 09-ZN-S2-T |
Kod programu: | W8-S2CM20.2020 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Teledysk (wideoklip) to forma sztuki filmowej w połączeniu z utworem muzycznym. Celem zajęć jest poznanie historii teledysków, która wcale nie zaczęła się w 1981 roku wraz z inauguracją pierwszej muzycznej telewizji MTV, tylko dużo wcześniej, a także nabycie kompetencji realizacyjnych dotyczących tej formy sztuki filmowej. Celem jest również poznanie technik realizacyjnych i wskazanie tendencji, zdobycie umiejętności posługiwania się technikami ułatwiającymi proces kreacji poprzez idee grafiki projektowej tj: szablon, wycinanka, palimpset, kaligram, kolaż, fotomontaż, deformacja, typografia.
Cyfrowe przekształcanie obrazu na poziomie podstawowym. Dlatego celem jest zaznajomienie studentów z metodami pracy nad projektem przy wykorzystaniu myślenia analitycznego i lateralnego. Istotne jest budowanie komunikatu wizualnego w migawkowych ujęciach mających przypominać formę teledysku. Zajęcia realizowane będą w grupach projektowych. W ramach modułu prowadzone będą ćwiczenia przygotowujące do projektowania ilustracji książkowej, plakatu, logotypu, identyfikacji wizualnej. |
Wymagania wstępne: | Umiejętności manualne w zakresie rysunku, malarstwa i technik graficznych. Wrażliwość plastyczna, kreatywność, wyobraźnia. Znajomość historii sztuki na poziomie podstawowym. |
Literatura podstawowa: | M. Chion: Audio-wizja. Dźwięk i obraz w kinie. Wydawnictwo Ha!art, Wydawca-mobile Nowe horyzonty, Wrocław 2012
U. Jarecka: Świat wideoklipu. Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 1999
D. Rönnberg: Songs are spells. Wydawnictwo Stowarzyszenie Publish Art, Poznań 2017 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię z zakresu projektowania graficznego. Jest świadomy funkcji, jaką spełnia grafika użytkowa w realizacji teledysku. [T_1] |
K_W01 [5/5] |
Student, który zaliczył moduł, zna zasady kompozycji. [T_2] |
K_W02 [4/5] |
Student posługuje się sprzętem analogowym i cyfrowym w celu kreacji, rejestracji i przetwarzania obrazów i realizowania dzieł projektowych. [T_3] |
K_U01 [5/5] |
Student ma zdolność realizowania projektów poprawnych pod względem kompozycyjnym, z uwzględnieniem reguł kreacji graficznej, w zakresie typografii, plakatu, grafiki wydawniczej i ekranowej, łączy funkcje estetyczną i informacyjną w przekazie wizualnym. [T_4] |
K_U02 [4/5] |
Student jest świadomy ograniczeń wynikających z zasad współżycia społecznego i zasad społecznych. [T_5] |
K_K03 [4/5] |
Student rozumie potrzebę stałego poszerzania umiejętności. [T_6] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [T_w_1] | Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: zaliczenie/egzamin końcowy (test prawda-fałsz, pytania otwarte). |
T_1 |
Ocena ciągła [T_w_2] | Ocena ciągła będzie polegać na dokumentacji realizacji projektu, obecności na zajęciach, przeglądu prac, realizacji projektu.
Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia. Sposób weryfikacji pracy własnej studentów: aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań/problemów). |
T_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [T_fs_1] | Wykłady połączone z dyskusją, prezentacją multimedialną i przykładów videoklipów. |
15 | Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu. |
30 |
Sprawdzian [T_w_1] |
ćwiczenia [T_fs_2] | Zaznajomienie studentów z metodami pracy nad projektem przy wykorzystaniu myślenia analitycznego i lateralnego. |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
30 |
Ocena ciągła [T_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |