Etnopedagogika
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Etnopedagogika |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ETNO |
Kod programu: | W6-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem modułu jest poznanie fundamentalnych zagadnień z zakresu etnopedagogiki w teorii i praktyce; zrozumienie metodologicznych problemów etnopedagogiki; kształtowanie u studentów myślenia o wychowaniu w kontekście kultury lokalnej, pogranicza kultur, kultury narodowej, obywatelskiej, europejskiej; rozwijanie potrzeby studiowania i umiejętności analizy tekstów naukowych, samodzielnego formułowania, klasyfikowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych i sytuacji wychowawczych. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna podstawową aparaturę pojęciową związaną z etnopedagogiką i odnosi ją do pracy z dzieckiem, uczniem [PPW_ETNO _1] |
K_W01 [3/5] |
rozumie i stosuje w nowy sposób uzyskaną wiedzę o człowieku, kulturze, edukacji, wychowaniu w kontekście wzajemnych powiązań kultury i człowieka [PPW_ETNO _2] |
K_W02 [3/5] |
krytycznie i refleksyjnie analizuje teksty naukowe z zakresu etnopedagogiki, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze w odniesieniu do dziecka, ucznia [PPW_ETNO_3] |
K_U03 [3/5] |
umie rozpoznawać potrzeby wychowanków należących do różnych kręgów etnicznych, narodowych, wyznaniowych itd., samodzielnie i w grupie projektuje sytuacje edukacyjne w zakresie uwrażliwiania kulturowego ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd. [PPW_ETNO_4] |
K_U02 [2/5] |
dostrzega i wykazuje wrażliwość na wszelkie odmienności społeczne, kulturowe, indywidualne ludzi; charakteryzuje się kulturą pedagogiczną i twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd. [PPW_ETNO_5] |
K_K06 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Obserwacja indywidualnej aktywności na zajęciach dokumentowana punktacją za aktywność [PPW_ETNO_w_1] | obserwacja doraźna aktywnego udziału studentów w zajęciach,
rzetelnego wykonywania powierzonych zadań i wykonywanych
projektów; dokumentacja w postaci punktów przydzielanych za aktywność na liście zbiorczej |
|
Projekt z wykorzystaniem elementów medialnych [PPW_ETNO_w_2] | weryfikacja koncepcji i realizacji polegająca na ocenie przeprowadzonego projektu |
|
Projekt zespołowy [PPW_ETNO_w_3] | projekt badań uwarunkowań społeczno-kulturowych procesu wychowania i kształcenia |
|
Prezentacja multimedialna [PPW_ETNO_w_4] | weryfikacja polegająca na ocenie przygotowanego w kilkuosobowych zespołach projektu |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ETNO _fns_1] | Wykład konwersatoryjny i ilustrowany |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie projektów w pracy indywidualnej i zespołowej |
20 |
Obserwacja indywidualnej aktywności na zajęciach dokumentowana punktacją za aktywność [PPW_ETNO_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |