Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W6-NMPP19.2019
| Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna |
|---|---|
| Kod modułu: | PPW_ED_ZDR |
| Kod programu: | W6-NMPP19.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Profilaktyka uzależnień; Racjonalne odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym, poprzez rozwinięcie umiejętności identyfikowania problemów zdrowotnych oraz projektowania odpowiednich działań edukacyjnych, szczególnie w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. |
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student wyjaśnia podstawowe terminy stosowane w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, wskazuje jej źródła oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_ED_ZDR_1] |
K_W01 [2/5] |
Student uzasadnia rolę promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_2] |
K_W02 [1/5] |
Student wykorzystując wiedzę teoretyczną potrafi identyfikować problemy zdrowotne oraz projektować działania edukacyjne. [PPW_ED_ZDR_3] |
K_U01 [4/5] |
Student jest przekonany o potrzebie podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym. [PPW_ED_ZDR_4] |
K_K08 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia i uwarunkowań zdrowotnych tego rozwoju. [PPW_ED_ZDR_N1] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada podstawową wiedzę na temat metodyki edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. [PPW_ED_ZDR_N2] |
K_W10 [1/5] |
Student potrafi samodzielnie pogłębiać wiedzę na temat roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_N3] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi dobierać, wykorzystywać i ocenić dostępne materiały dydaktyczne możliwe do wykorzystania w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [PPW_ED_ZDR_N4] |
K_U04 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] | Kolokwium pisemne z zakresu terminologii stosowanej w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, podstaw metodologicznych edukacji zdrowotnej, jako nauki oraz roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. |
PPW_ED_ZDR_1 |
| Poster [PPW_ED_ZDR_w_2] | Poster na temat określonych problemów zdrowotnych i sposobów ich rozwiązywania. |
PPW_ED_ZDR_3 |
| Warsztat [PPW_ED_ZDR_w_3] | Warsztat dotyczący jednego z obszarów edukacji zdrowotnej. |
PPW_ED_ZDR_3 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PPW_ED_ZDR_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja. |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i na tej podstawie przygotowuje się do kolokwium oraz opracowuje poster. |
35 |
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] |
| ćwiczenia [PPW_ED_ZDR_fns_2] | Praktyczna realizacja treści ćwiczeń |
10 | (brak informacji) |
35 | |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||