Seminarium 2
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: | Seminarium 2 |
---|---|
Kod modułu: | 05-TH-S1-SEM.2 |
Kod programu: | 05-S1TH13.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Systematyczne poszerzanie wiedzy o wybranym zagadnieniu z zakresu turystyki historycznej (np. o wybranym regionie, zabytku, grupie obiektów, prasie, organizacjach turystycznych) i o epoce historycznej stanowiącej tło podjętej tematyki;
Określenie tytułu pracy adekwatnego do wybranej tematyki i postawionego celu badawczego;
Formułowanie szczegółowych problemów badawczych, odzwierciedlonych w konstrukcji i układzie pracy – opracowanie konspektu.
Systematyczne gromadzenie literatury i zapoznawanie się z nią, wywoływanie i tworzenie źródeł i ich analiza (np. dokumentacja fotograficzna, reprodukcje ikonografii, planów terenu, ankiety, wywiady), kwerenda prasowa, kwerenda archiwalna, badania terenowe;
Doskonalenie umiejętności przedstawienia zagadnień związanych z problematyką podjętą w pracy własnej i innych seminarzystów – prezentacja rozdziału wstępnego, udział w dyskusji
Systematyczne uzupełnianie wykazu literatury przedmiotu oraz bazy źródłowej
Pogłębianie umiejętności warsztatowych: notki bibliograficzne, rodzaje przypisów i zasady ich sporządzania
Kształtowanie umiejętności krytycznego czytania literatury i przedstawiania cudzych poglądów
Praktyczne opanowanie takich podstawowych form techniki pracy naukowej sporządzanie notatek z literatury naukowej
Praktyczne ćwiczenie umiejętności poprawnego formułowania własnych myśli, korzystania z dorobku historiografii i cytowania – przygotowanie rozdziału wstępnego pracy, omawianego następnie na zajęciach seminaryjnych
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułów: Seminarium licencjackie 1, Cywilizacji wybranej epoki, adekwatnej do podjętej tematyki pracy, oraz Wstępu do badań historycznych. Zrealizowane efekty kształcenia tych modułów stanowią podstawę prowadzenia własnych badań, uwzględniających dorobek historiografii i turystyki historycznej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-TH-S1-SEM.2_1] |
KNTHI1_W01 [4/5] |
Zna i rozumie podstawowe metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) [05-TH-S1-SEM.2_2] |
KNTHI1_W03 [4/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-TH-S1-SEM.2_3] |
KNTHI1_U01 [4/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-SEM.2_4] |
KNTHI1_W02 [4/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (zwłaszcza historycznych) [05-TH-S1-SEM.2_5] |
KNTHI1_K01 [4/5] |
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, a także do myślenia w sposób przedsiębiorczy [05-TH-S1-SEM.2_6] |
KNTHI1_K03 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1] | Student potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze; Posługuje się ujęciami teoretycznymi i wykorzystuje pojęcia historyczne, charakterystyczne dla wybranej epoki, ze szczególnym uwzględnieniem turystyki historycznej. . Pogłębia wiedzę o wybranym regionie i epoce wykorzystując wiedzę pozyskaną z różnorodnych źródeł, różnymi metodami |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Prezentacja konspektu pracy i charakterystyka bazy źródłowej [05-TH-S1-SEM.2_w_2] | Student określa priorytety, służące realizacji harmonogramu swoich badań. Precyzyjnie formułuje cel badań i szczegółowe problemy badawcze. Właściwie dobiera metody i narzędzia badawcze; wykorzystuje zakres pojęciowy, charakterystyczny dla badań historycznych. Samodzielnie gromadzi, selekcjonuje źródła i opracowania. Wykazuje umiejętność przeprowadzenia krytyki źródeł, potrafi ocenić ich wartość, potrafi zaplanować wywołanie nowych źródeł. |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Przedstawienie rozdziału wstępnego pracy [05-TH-S1-SEM.2_w_3] | Student wykazuje szczegółową znajomość wybranej epoki historycznej. Posiada znajomość warsztatu i techniki pracy naukowo-badawczej, którą systematycznie doskonali. Dowodzi umiejętności przygotowania pracy pisemnej, stanowiącej rozdział/y zaplanowanej pracy licencjackiej, wykorzystując dorobek historiografii i dostępną bazę źródłową |
05-TH-S1-SEM.2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
seminarium [05-TH-S1-SEM.2_fs_1] | Dyskusja pod kierunkiem promotora, analiza źródeł historycznych |
15 | Systematyczna lektura opracowań dotyczących wybranego regionu i okresu historycznego oraz i zagadnień turystyki historycznej związanych z tematyka pracy. W zależności od podjętego tematu:
- Kwerenda archiwalna - sporządzanie notatek
- Kwerenda biblioteczna - sporządzanie notatek
- Poszukiwania w Internecie
Opracowanie konspektu pracy
Opracowanie harmonogramu podejmowanych działań |
135 |
Ocena ciągła – rzeczowy udział w dyskusji [05-TH-S1-SEM.2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |