Zarys dziejów (wybrany region)
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: 05-S1TH13.2019

Nazwa modułu: | Zarys dziejów (wybrany region) |
---|---|
Kod modułu: | 05-TH-S1-ZD |
Kod programu: | 05-S1TH13.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Zajęcia składają się z wykładów odbywanych raz na dwa tygodnie oraz konwersatoriów mających miejsce co tydzień. W trakcie wykładów studenci są zapoznawani z ogólną panoramą dziejów wybranego regionu w wybranej epoce historycznej. W czasie ich omawiania wykładowca zwraca uwagę na najistotniejsze wydarzenia, różne aspekty przemian, które miały miejsce w ich trakcie, ich kluczowe momenty, oraz różne osiągnięcia cywilizacyjne mieszkańców, świadczące o nich zabytki zachowane do naszych czasów, zwłaszcza posiadające walory turystyczne. W czasie odbywanych konwersatoriów omawiane są różne zagadnienia szczegółowe wchodzące w zakres wybranej problematyki, szczególnie o kluczowym czy przełomowym znaczeniu. W ich trakcie prowadzący stara się zwrócić uwagę uczestników zajęć na powiązanie omawianych wydarzeń z zachowanymi do naszych czasów zabytkami, wyjaśnić im rolę jaką one w nich odegrały, a także podkreślić ich walory turystyczne. |
Wymagania wstępne: | Wiedza nabyta w czasie uczestniczenia w dotychczasowych zajęciach kursowych oraz uzyskana z własnej inicjatywy poza nimi. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowane: wiedzę ogólną, przydatną do studiowania tu-rystyki historycznej oraz wiedzę szczegółową z zakresu turystyki historycznej [05-TH-S1-ZD_1] |
KNTHI1_W02 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka [05-TH-S1-ZD_2] |
KNTHI1_U01 [3/5] |
Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii), m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [05-TH-S1-ZD_3] |
KNTHI1_U02 [3/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z wykonywaniem zawodu związanego z turystyką historyczną) oraz organizować pracę indywidual-ną i zespołową [05-TH-S1-ZD_4] |
KNTHI1_U04 [2/5] |
Jest przygotowany do odpowiedzialnego pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [05-TH-S1-ZD_5] |
KNTHI1_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium zaliczeniowe [05-TH-S1-ZD_w_1] | Studenci na zakończenie zajęć piszą pracę pisemną, która sprawdza stopień opanowania materiału przedstawionego w czasie wykładu. |
05-TH-S1-ZD_1 |
Projekt/referat [05-TH-S1-ZD_w_2] | Student przygotowanie projekt na zadany przez prowadzącego temat oraz przedstawia go w formie pisemnej bądź ustnej (z ewentualnym wykorzystaniem środków multimedialnych) |
05-TH-S1-ZD_1 |
Aktywność studenta na zajęciach [05-TH-S1-ZD_w_3] | Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach |
05-TH-S1-ZD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [05-TH-S1-ZD_fs_1] | Wykładowca omawia problemy wchodzące w zakres wykładów w oparciu o wykorzystane materiały źródłowe oraz literaturę przedmiotu. W trakcie wykładu korzysta z dostępnych materiałów pomocniczych takich jak: mapy, ilustracje, plany, rekonstrukcje (zwłaszcza zachowanych zabytków), wzbogacając swoje wywody. |
15 | Studenci w ramach pracy własnej zapoznają się z materiałami zaleconymi przez wykładowcę, pogłębiając swoją wiedzę dotyczącą problematyki omawianej na wykładach oraz stanowiących podstawę do przygotowania się do egzaminu |
30 |
Kolokwium zaliczeniowe [05-TH-S1-ZD_w_1] |
konwersatorium [05-TH-S1-ZD_fs_2] | W trakcie poszczególnych zajęć prowadzący razem ze studentami omawia zagadnienia szczegółowe wchodzące w zakres wybranych tematów. W czasie dyskusji szczególną uwagę przywiązuje się do odpowiedniego wyeksponowania kluczowych kwestii oraz prawidłowego ich zrozumienia oraz ujęcia w wypowiedziach studentów. |
30 | Przed poszczególnymi zajęciami studenci zapoznają się z materiałami stanowiącymi podstawę do czynnego i aktywnego udziału w dyskusji dotyczącej problematyki wchodzącej w zakres tematów omawianych na poszczególnych zajęciach |
45 |
Projekt/referat [05-TH-S1-ZD_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |