Historia teatru
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019
| Nazwa modułu: | Historia teatru |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RE-S1-TEAa |
| Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Zajęcia z historii teatru porządkują i podnoszą wiedzę studenta na temat teatru i dramatu. Na samym początku nauki mają
zweryfikować poziom wiedzy studenta, z którą przystępuje do studiów. Poprzez prowadzone zajęcia student uzyskuje podstawową wiedzę na
temat zasadniczych pojęć, związanych z istotą teatru, jego historią i kierunkami rozwoju. Poznawanie historii teatru połączone jest z weryfikacją znajomości europejskiego dramatu, jego najważniejszych dokonań. Lektura wybitnych dzieł dramatu polskiego i europejskiego jest podporządkowana przygotowaniu do reżyserii i jej praktykowania. Ich celem jest nabycie umiejętności szczególnej lektury tekstu dramatycznego, która pozwoli na przygotowanie reżyserskiego egzemplarza. Zajęcia uświadamiają konieczność objęcia różnych obszarów wiedzy, tak na terenie nauk humanistycznych, jak i innych nauk społecznych. Uczą stałego weryfikowania i poszerzania tej wiedzy. Zapoznają studenta z odpowiednią literaturą fachową i przygotowują do własnych poszukiwań.
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student poznaje podstawowe pojęcia, dotyczące teatru jako dyscypliny artystycznej. [TEAa_1] |
K_W01 [3/5] |
Student poznaje zasadnicze kierunki historycznego rozwoju teatru. [TEAa_2] |
K_W01 [3/5] |
Student poznaje podstawową literaturę, dotyczącą historii teatru i dramatu. [TEAa_3] |
K_W01 [3/5] |
Student dokonuje ponownej lektury najważniejszych dramatów od antyku po współczesność. [TEAa_4] |
K_W01 [3/5] |
Student poznaje metody analizy tekstu dramatycznego. [TEAa_5] |
K_U02 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [TEAa_w_1] | Weryfikacja na podstawie przygotowania do zajęć, zaangażowania, wiedzy i umiejętności. |
TEAa_1 |
| Praca pisemna [TEAa_w_2] | Weryfikacja na podstawie krótkiej pracy pisemnej, podsumowującej kolejny etap nauki. |
TEAa_1 |
| Sprawdzian zaliczeniowy [TEAa_w_3] | Weryfikacja na podstawie pracy pisemnej i rozmowy indywidualnej, podsumowującej zebrany materiał. |
TEAa_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [TEAa_fs_1] | Wypowiedź autorska. |
10 | Przeanalizowanie otrzymanej wiedzy. Zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
5 |
Ocena ciągła [TEAa_w_1] |
| wykład [TEAa_fs_2] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej. |
20 | Zapoznanie się z analizowanym dramatem. Przygotowanie własnej koncepcji sztuki. |
5 |
Ocena ciągła [TEAa_w_1] |
| ćwiczenia [TEAa_fs_3] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej w oparciu o przeczytane teksty. |
30 | Przygotowanie własnej koncepcji sztuki. Plan wypowiedzi; przygotowanie własnej pracy pisemnej na zadany temat |
10 |
Praca pisemna [TEAa_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||