Polityka edukacyjna
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-N1PO14.2019
| Nazwa modułu: | Polityka edukacyjna |
|---|---|
| Kod modułu: | PE |
| Kod programu: | 05-N1PO14.2019 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł obejmuje treści związane z prowadzeniem polityki edukacyjnej w Polsce, w wybranych państwach europejskich, a także związane z unijną polityką edukacyjną (w tym w szczególności z Lifelong Learning Programme). Podczas realizacji modułu analizowane będą procesy dokonywania zmian w polskim systemie oświaty, a także ich uwarunkowania. Ponadto omówione zostaną potrzeby edukacyjne grup zagrożonych wykluczeniem społecznym. |
| Wymagania wstępne: | Słuchacz powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu polityki społecznej. W szczególności powinien posiadać kluczowe informacje na temat dyscyplin szczegółowych polityki społecznej. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia, determinowane odmiennym podłożem społecznym, politycznym i kulturowym [PE_K_1] |
POL_1_K06 [3/5] |
Ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności, rozumie potrzebę kształcenia
ustawicznego
[PE_K_2] |
POL_1_K09 [3/5] |
Potrafi interpretować polityczne, prawne, ekonomiczne i kulturowe aspekty systemu edukacji w Polsce [PE_U_1] |
POL_1_U07 [4/5] |
Posiada umiejętność analizowania i wyjaśniania mechanizmów funkcjonowania człowieka w systemie edukacji, potrafi
analizować i interpretować mechanizmy funkcjonowania instytucji systemu edukacji w Polsce
[PE_U_2] |
POL_1_U20 [3/5] |
Zna i rozumie znaczenie polityki edukacyjnej w systemie polityki społecznej, a także identyfikuje podstawowe instrumenty tej działalności
[PE_W_1] |
POL_1_W03 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat procesu podejmowania zmian w polskiej oświacie i wpływu decyzji politycznych na tę
sferę życia społecznego
[PE_W_2] |
POL_1_W07 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat systemów edukacyjnych wybranych państw europejskich oraz polityki edukacyjnej Unii Europejskiej
[PE_W_3] |
POL_1_W08 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Dyskusja moderowana [PE_w_1] | Prowadzący formułuje problem, a następnie wraz grupą podejmuje prób jego rozwiązania. Jeżeli słuchacz nie dysponuje wiedzą z zakresu omawianego problemu, jest zobowiązany do zaliczenia tematu podczas konsultacji. |
PE_K_2 |
| Praca w podgrupach [PE_w_2] | Słuchacze zostają podzieleni na małe grupy, w których opracowują wyznaczone zagadnienia. Następnie ma miejsce prezentacja efektów prac grup w postaci wypowiedzi ustnych. |
PE_K_1 |
| Debata [PE_w_3] | Słuchacze biorą udział w krótkich debatach, w których mają możliwość obrony swoich opinii, przyjętych przez siebie stanowisk. |
PE_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [PE_fs_1] | Zajęcia prowadzone w oparciu o metody:
dyskusja moderowana,
praca w podgrupach,
debata.
|
10 | Praca własna studenta obejmuje:
studiowanie literatury przedmiotu,
analiza aktów prawnych,
przygotowanie wystąpień ustnych.
|
50 |
Dyskusja moderowana [PE_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||