Przedmiot specjalizacyjny I: specjalista ds. mediów i komunikacji
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: 02-S1KM13.2019
| Nazwa modułu: | Przedmiot specjalizacyjny I: specjalista ds. mediów i komunikacji |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-MO1S18-47b |
| Kod programu: | 02-S1KM13.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | W ramach przedmiotu studenci przygotowują projekty badawcze związane z tematem nadrzędnym „Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności”. Pod kierunkiem prowadzącego opracowują koncepcję oraz wstępne założenia badań, a także zapoznają się z podstawowymi informacjami na temat metodologii badań procesów komunikacyjnych. Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do podjęcia samodzielnej pracy badawczej. Integralną częścią przedmiotu są warsztaty medialne, ćwiczące praktyczną znajomość zasad i wykorzystanie technik audiowizualnych stosowanych w dziennikarstwie. Szczegółowa tematyka zajęć koresponduje z zagadnieniami podejmowanymi w ramach seminarium licencjackiego: specjalista ds. mediów i komunikacji. |
| Wymagania wstępne: | Brak |
| Literatura podstawowa: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący w zależności od potrzeb i zainteresowań grupy (szczegóły w sylabusie). |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
identyfikuje zasady i sposoby zastosowania technik audiowizualnych w dziennikarstwie, podejmując związane z nimi praktyczne działania medialne [47b_K01] |
02-MO1SN-13_K01 [5/5] |
potrafi wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł [47b_U01] |
02-MO1SN-13_U01 [5/5] |
posiada umiejętności badawcze obejmujące formułowanie problemów badawczych w ramach tematu "Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności”, dobór metod i narzędzi [47b_U02] |
02-MO1SN-13_U02 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze kierując się wskazówkami wykładowcy [47b_U03] |
02-MO1SN-13_U03 [5/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi właściwymi dla badań nad mediami i komunikacją [47b_U04] |
02-MO1SN-13_U04 [5/5] |
zna poszerzoną terminologię kulturoznawczą w zakresie zagadnień związanych z tematem "Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności" [47b_W02] |
02-MO1SN-13_W02 [5/5] |
zna podstawowe teorie i metodologie właściwe dla badań nad procesami komunikacyjnymi, pozwalające porządkować i analizować zdobytą wiedzę [47b_W03] |
02-MO1SN-13_W03 [5/5] |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie mediów i komunikacji, w szczególności zaś posiada praktyczną znajomość zasad korzystania z technik audiowizualnych w dziennikarstwie [47b_W04] |
02-MO1SN-13_W04 [5/5] |
zna i rozumie metody analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu antropologicznych, komunikacyjnych i edukacyjnych aspektów technocodzienności [47b_W07] |
02-MO1SN-13_W07 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| problem/projekt badawczy [02-MO1SN-13-w_f] | weryfikacja umiejętności sporządzenia problemu badawczego |
47b_K01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [02-MO1S-13-f_l] | intensywne kształcenie umiejętności badawczych, laboratorium przygotowuje studenta do samodzielnego rozpoznawania zjawisk i wytworów kulturowych oraz ich analizy i interpretacji z zastosowaniem optymalnych metod i narzędzi badawczych |
30 | samodzielnie zgromadzona literatura naukowa, lektura potrzebnych prac, rozpoznawanie, analiza i interpretacja zjawisk i wytworów kulturowych |
90 | |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||