Srebrny wiek literatury rosyjskiej
Kierunek studiów: Filologia rosyjska
Kod programu: 02-N1FR19.2019
| Nazwa modułu: | Srebrny wiek literatury rosyjskiej |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FRN1-WS-SWLR03 |
| Kod programu: | 02-N1FR19.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | rosyjski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Kurs obejmujący „srebrny wiek” w historii literatury rosyjskiej od lat 90. XIX w. do l. 20. XX wieku. W ramach kursu przedstawiane są najważniejsze i najbardziej charakterystyczne zjawiska życia literackiego. Biografie i dzieła literackie pisarzy osadzone są w kontekście wydarzeń społeczno-politycznych i w aspekcie zjawisk kulturowych. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu epoki literackiej rosyjskiego „srebrnego wieku”, który to okres należy do historii literatury rosyjskiej przyporządkowanej do kierunku literaturoznawstwa. [02-FRN1-WS-SWLR03_1] |
K_W02 [3/5] |
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł literackich należących do epoki „srebrnego wieku”. [02-FRN1-WS-SWLR03_2] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi wyszukiwać, oceniać, selekcjonować, syntetyzować i użytkować informacje z zakresu literatury „srebrnego wieku” oraz analizować i twórczo interpretować utwory literackie należące do tej epoki przy użyciu różnych źródeł (np. słownika terminów literackich, podręczników, literatury krytyczno-literackiej) oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi typowych dla rosyjskiego i polskiego literaturoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [02-FRN1-WS-SWLR03_3] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracować wybrane zagadnienie z literatury okresu „srebrnego wieku” w ramach dyscypliny literaturoznawstwo. [02-FRN1-WS-SWLR03_4] |
K_U03 [3/5] |
Student potrafi formułować i wyrażać własne poglądy na temat konkretnego dzieła literackiego, sądy krytyczne i idee dotyczące pisarzy i ich utworów, argumentować je z wykorzystaniem poglądów innych autorów / badaczy lub pisarzy oraz formułować wnioski i prowadzić debatę dotyczącą zjawisk występujących w epoce rosyjskiego „srebrnego wieku”. [02-FRN1-WS-SWLR03_5] |
K_U05 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin ustny [WS-SWLR03_w_1] | Podczas egzaminu ustnego student odpowiada na 2 lub 3 (trzecie pytanie z lektur) wylosowane lub zadane przez egzaminującego pytania dotyczące zagadnień omówionych podczas wykładów i zawartych w treściach programowych. |
02-FRN1-WS-SWLR03_1 |
| odpowiedź ustna (indywidualnie lub jako udział w grupowej dyskusji/debacie) [WS-SWLR03_w_2] | Podczas ćwiczeń student udziela ustnej odpowiedzi z aktualnie omawianych zagadnień zawartych w treściach programowych lub bierze udział w dyskusji/debacie na wybrany przez wykładowcę temat zaczerpnięty z programu. |
02-FRN1-WS-SWLR03_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [WS-SWLR03_fns_1] | Konwersatorium składa się z 2 części: wykładu / wprowadzenia przez wykładowcę do omawianego zagadnienia i konwersacji / dyskusji na temat utworu literackiego omawianego w szerszym kontekście historyczno-literacko-kulturowym. Metoda: podająca, wyjaśniająca, analityczna, problemowa, „burza mózgów”. |
12 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem i literaturą krytyczną, przygotowanie pisemnego eseju lub ustnego wystąpienia (referatu), przygotowanie się do odpowiedzi ustnej. Przeczytanie obowiązkowych lektur. |
108 |
egzamin ustny [WS-SWLR03_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||