Praktyczna nauka języka rosyjskiego II: fonetyka praktyczna
Kierunek studiów: Filologia rosyjska
Kod programu: 02-N1FR19.2019
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka rosyjskiego II: fonetyka praktyczna |
|---|---|
| Kod modułu: | 02-FRN1-WS-PNJR-FP02 |
| Kod programu: | 02-N1FR19.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | rosyjski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Podstawowy cel modułu stanowi praktyczne opanowanie fonetyki języka rosyjskiego.
Celem zajęć jest wypracowanie takich umiejętności jak mówienie, czytanie i rozumienie ze słuchu.
Moduł ma na celu wytworzenie kompetencji językowych w zakresie prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim w obrębie tematów przewidzianych w treściach programowych. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
w zaawansowanym stopniu zna i rozumie terminologię dotyczącą fonetyki języka rosyjskiego w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [WS-PNJR-FP02_1] |
K_W02 [2/5] |
potrafi planować pracę w zespole oraz współpracować w grupie, a także planować i organizować pracę indywidualną w zakresie opanowania prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim [WS-PNJR-FP02_2] |
K_U07 [1/5] |
potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim [WS-PNJR-FP02_3] |
K_U08 [2/5] |
jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów w zakresie prawidłowej artykulacji, akcentuacji i intonacji w języku rosyjskim oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów [WS-PNJR-FP02_4] |
K_K02 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| głośne czytanie [WS-PNJR-FP02_w_1] | głośne czytanie tekstu z zaznaczonymi akcentami sprawdzające stopień opanowania właściwych nawyków prozodycznych |
WS-PNJR-FP02_2 |
| test sprawdzający [WS-PNJR-FP02_w_2] | test pisemny sprawdzający umiejętność stawiania w tekście akcentów na podstawie usłyszanego nagrania |
WS-PNJR-FP02_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [WS-PNJR-FP02_fs_1] | Zajęcia praktyczne z dużym udziałem pracy własnej studenta. Metody: podająca (objaśnienie), programowana (z użyciem komputera), praktyczne: ćwiczenia językowe i laboratoryjne |
24 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowywanie zadań domowych, przygotowywanie się do prac kontrolnych. |
24 |
głośne czytanie [WS-PNJR-FP02_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||