Nowe technologie w pracy z osobami z dysfunkcją słuchu
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: 12-N2PA16.2019

Nazwa modułu: | Nowe technologie w pracy z osobami z dysfunkcją słuchu |
---|---|
Kod modułu: | 12-PA-SA-N2-49NT |
Kod programu: | 12-N2PA16.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł umożliwia zdobycie wiedzy na temat nowych technologii stosowanych w pracy z osobami z różnymi wadami słuchu. Stwarza także możliwość pracy w grupie. Ponadto ukazuje zastosowanie nowych technologii w surdodydaktyce i wykorzystanie ich na lekcji jako pokazu lub w czasie zajęć warsztatowych a także jako niezbędnych elementów procesu edukacji uczniów z dysfunkcją słuchu ułatwiających kontakt z nauczycielem I rówieśnikami a tym samym przyczyniający się do zwiększenia efektywaności procesu edukacji. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi pracować w grupie [_K_1] |
K_K02 [3/5] |
Jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych, w kontaktach interpersonalnych wykazuje się postawą szacunku i zrozumienia dla grupy, z którą pracuje. [_K_2] |
K_K08 [3/5] |
umie dopasować określoną technologię do danego ubytku słuchu. [_U_1] |
K_U10 [3/5] |
prawidłowo posługuje się nabytą wiedzą, potrafi przygotować scenariusz lekcji z wykorzystaniem nowych technologii przeznaczonych dla osób z wadami słuchu [_U_2] |
K_U05 [3/5] |
ma podstawową wiedzę na temat surdopedagogiki; Ma elementarną wiedzę na temat funkcjonowania osób niesłyszących i niedosłyszących [_W_1] |
K_W01 [3/5] |
ma wiedzę na temat technologii przeznaczonych dla osób z dysfunkcjami słuchu w cyklu życia zarówno w aspekcie psychopedagogicznym jak i społecznym [_W_2] |
K_W02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Scenariusz lekcji [_w_1] | Weryfikacja umiejętności zastosowania nowych technologii przeznaczonych dla osób z wadami słuchu do przygotowania scenariusza lekcji. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fsn_1] | metoda zajęć praktycznych, podczas których studenci nabywają wiedzę na temat nowych technologii oraz tworzą scenariusze; metoda pokazu dająca możliwość do poszukiwania odpowiednich rozwiązań dla wybranej osoby z wadą słuchu |
8 | analiza literatury oraz ofert, usług firm zajmujących się tworzeniem nowych technologii, protezowaniem i rehabilitacją słuchu |
22 |
Scenariusz lekcji [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |