Podstawy zdrowia psychicznego
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: 12-N2PA16.2019
| Nazwa modułu: | Podstawy zdrowia psychicznego |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PA-N2-16PZP |
| Kod programu: | 12-N2PA16.2019 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Opis: | Przedmiot wprowadza słuchacza w zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego człowieka dorosłego i dziecka. Dostarcza najważniejszych pojęć związanych zarówno z prawidłowym, jak i zaburzonym rozwojem człowieka. Przedmiot porusza także problematykę psychopedagogicznych aspektów relacji pacjent (klient) – osoba pomagająca (m.in. lekarz, terapeuta, pedagog). Zajęcia z przedmiotu dostarczają wiedzy niezbędnej w praktyce pedagoga specjalnego, szczególnie ukierunkowanej na zdrowie psychiczne osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin.
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
potrafi współdziałać w grupie przyjmując różne role i realizując wyznaczone zadania w zakresie identyfikowania zachowań prozdrowotnych [_K_1] |
K_K02 [3/5] |
jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny i rolę sztuki w działaniach edukacyjno-terapeutycznych, potrafi reagować w sytuacjach trudnych z osobami niepełnosprawnymi [_K_2] |
K_K08 [3/5] |
prawidłowo wykorzystuje zdobytą wiedzę w celu projektowania własnych badań, analizowania przykładów i konkretnych indywidualnych przypadków przez pryzmat wiedzy z zakresu subdyscyplin pedagogiki specjalnej [_U_1] |
K_U10 [4/5] |
posiada pogłębioną umiejętność samodzielnego analizowania tekstów, prezentowania własnych pomysłów z argumentacją w kontekście poznanych podstaw teoretycznych i poglądów różnych autorów [_U_2] |
K_U08 [3/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat teoretycznych podstaw zdrowia psychicznego, wsparcia rozwoju osób chorych i niepełnosprawnych, udziału psychologii i pedagogiki specjalnej w rozwiązywaniu problemów zdrowia psychicznego i somatycznego [_W_1] |
K_W05 [4/5] |
ma rozszerzoną wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodowej [_W_2] |
K_W20 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium pisemne [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fns_1] | wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | lektura uzupełniająca, analiza dokumentów; praca z tekstem |
15 |
kolokwium pisemne [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||