Hydrobiologia
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: 01-S1BI12.2019

Nazwa modułu: | Hydrobiologia |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_24 |
Kod programu: | 01-S1BI12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Hydrobiologia umożliwi studentowi zrozumienie zjawisk i procesów zachodzących w różnego typu ekosystemach wodnych, pogłębienie wiedzy na temat różnorodności organizmów wodnych, ich preferencji środowiskowych, czynników mających wpływ na ich różnorodność Wskaże bezpośrednie i pośrednie przyczyny degradacji środowisk wodnych. Zalecane treści programowe umożliwią poznanie podstaw ekologii środowisk wodnych. Zdobyta wiedza i umiejętności przyczynią się do zrozumienia konieczności ochrony wód. |
Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia z modułów dotyczących bioróżnorodności roślin, grzybów oraz zwierząt oraz podstaw ekologii. |
Literatura podstawowa: | jak "Literatura obowiązkowa" w sylabusie |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Przedstawia właściwości środowiska wodnego. [1BL_24_1] |
1BL_W02_P [4/5] |
Rozpoznaje główne formacje ekologiczne organizmów wodnych, wyjaśnia ich znaczenie. Ocenia czynniki środowiskowe mające wpływ na różnorodność organizmów wodnych. [1BL_24_2] |
1BL_W03_P [4/5] |
Przedstawia organizacje troficzną biocenoz słodkowodnych. [1BL_24_3] |
1BL_W03_P [3/5] |
Analizuje zagrożenia troficzne i nietroficzne środowisk słodkowodnych. [1BL_24_4] |
1BL_W07_P [4/5] |
Opisuje skutki, wyjaśnia przyczyny zaburzeń funkcjonowania ekosystemów. [1BL_24_5] |
1BL_W07_P [4/5] |
Uzasadnia potrzebę ochrony wód przed ich degradacją, prezentuje cele i metody rekultywacji zbiorników wodnych i renaturyzacji rzek. [1BL_24_6] |
1BL_W07_P [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie konwersatorium [1BL_24_w_1] | Weryfikacja wiedzy o treści prezentowane podczas dyskusji i zalecaną w sylabusie literaturę przedmiotu: podstawową i uzupełniającą. Pisemny sprawdzian końcowy pozwalający na ocenę stopnia zrozumienia, opanowania wiadomości i umiejętności - ich integracji |
1BL_24_1 |
Ocena ciągła aktywności studenta na zajęciach laboratoryjnych [1BL_24_w_2] | Ocenie podlegają wystąpienia ustne, poprawność przygotowania raportu z ćwiczeń. Weryfikowane są umiejętności dokonania identyfikacji, charakterystyki głównych zespołów organizmów umiejętności łączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną, oraz poprawności przygotowania raportu końcowego z ćwiczeń według zalecanego schematu. |
1BL_24_1 |
Kolokwium zaliczeniowe z laboratorium [1BL_24_w_3] | Pisemna praca sprawdzająca stopień zrozumienia, opanowania wiadomości i umiejętności - ich integracji. |
1BL_24_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [1BL_24_fs_1] | dyskusja pomiędzy studentami, a prowadzącym zajęcia na temat wybranych zagadnień z hydrobiologii z wykorzystaniem
m. innymi środków audiowizualnych |
10 | Samodzielne przyswojenie wiedzy: Praca z podstawową, zalecaną w sylabusie literaturą przedmiotu w tym również literaturą uzupełniającą - poszerzającą i systematyzującą wiedzę |
15 |
Zaliczenie konwersatorium [1BL_24_w_1] |
laboratorium [1BL_24_fs_2] | Zajęcia w laboratorium |
35 | Przygotowanie do zajęć na podstawie zalecanej przez prowadzącego literatury przedmiotu. |
25 |
Ocena ciągła aktywności studenta na zajęciach laboratoryjnych [1BL_24_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |