Przeobrażenia polszczyzny: logopedyczne aspekty genologii (do wyboru jeden przedmiot: narracja i deskrypcja w diagnozie logopedycznej lub narracja i deskrypcja w terapii logopedycznej) Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: Przeobrażenia polszczyzny: logopedyczne aspekty genologii (do wyboru jeden przedmiot: narracja i deskrypcja w diagnozie logopedycznej lub narracja i deskrypcja w terapii logopedycznej)
Kod modułu: 02-LO-S1–DNL02
Kod programu: 02-S1LO19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest wyposażenie studentów w szeroką wiedzę humanistyczną pozwalającą zrozumieć funkcjonowanie człowieka w kontekście kulturowym, społecznym i psychologicznym. W praktycznym wymiarze kurs zmierza do zapoznania studentów z wybranymi metodami dyscyplin humanistycznych wykorzystywanymi w pracy nad tekstem literackim i nieliterackim podczas z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukazuje zatem możliwości wykorzystania w pracy z dziećmi zróżnicowanych stylowo, gatunkowo i funkcjonalnie tekstów kultury oglądanych z perspektywy lingwistycznej, literaturoznawczej, pedagogicznej, socjologicznej i psychologicznej.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
Propp W., Morfologia bajki, Warszawa 1976. Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000. (wybrane fragmenty)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę o psychologicznym, społecznym i kulturowym funkcjonowaniu człowieka w różnych kontekstach środowiskowych oraz o jego potrzebach logopedycznych [PPLAL02_1]
K_W09 [2/5]
Zna i rozumie wiedzę na temat wychowania i kształcenia, na temat współczesnych teorii i metodologii w tym zakresie [PPLAL02_2]
K_W11 [4/5]
Posiada umiejętność rozumienia oraz tworzenia różnego typu tekstów pisanych i ustnych wymagającą wiedzy systemowej o języku w zakresie jego struktur gramatycznych, leksyki i fonetyki. [PPLAL02_3]
K_U05 [4/5]
Potrafi identyfikować i interpretować działania pedagogiczne (dydaktyczne i wychowawcze) z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki [PPLAL02_4]
K_U11 [4/5]
Rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych w zakresie niezbędnym do prowadzenia terapii logopedycznej [PPLAL02_5]
K_K04 [3/5]
Rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych [PPLAL02_6]
K_K07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena ciągła [PPLAL02_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
PPLAL02_1 PPLAL02_2 PPLAL02_3 PPLAL02_4 PPLAL02_5 PPLAL02_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPLAL02_fs_1]
Metody podające – pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia Metody praktyczne - analiza i interpretacja wybranych tekstów literackich i nieliterackich Metody aktywizujące – dyskusja, dyskusja dydaktyczna (wielokrotna, burza mózgów) Metoda problemowa – praca w grupach i/lub gra sytuacyjna i/lub dydaktyczna.
30
Lektura zadanej literatury, przygotowanie do pracy analityczno-interpretacyjnej, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na ćwiczeniach, lektura uzupełniająca, praca w grupie / zespole projektowym
60 ocena ciągła [PPLAL02_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)