Przeobrażenia polszczyzny: logopedyczne aspekty genologii (do wyboru jeden przedmiot: narracja i deskrypcja w diagnozie logopedycznej lub narracja i deskrypcja w terapii logopedycznej)
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: | Przeobrażenia polszczyzny: logopedyczne aspekty genologii (do wyboru jeden przedmiot: narracja i deskrypcja w diagnozie logopedycznej lub narracja i deskrypcja w terapii logopedycznej) |
---|---|
Kod modułu: | 02-LO-S1–DNL02 |
Kod programu: | 02-S1LO19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w szeroką wiedzę humanistyczną pozwalającą zrozumieć funkcjonowanie człowieka w kontekście kulturowym, społecznym i psychologicznym. W praktycznym wymiarze kurs zmierza do zapoznania studentów z wybranymi metodami dyscyplin humanistycznych wykorzystywanymi w pracy nad tekstem literackim i nieliterackim podczas z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukazuje zatem możliwości wykorzystania w pracy z dziećmi zróżnicowanych stylowo, gatunkowo i funkcjonalnie tekstów kultury oglądanych z perspektywy lingwistycznej, literaturoznawczej, pedagogicznej, socjologicznej i psychologicznej. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | Propp W., Morfologia bajki, Warszawa 1976.
Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej, Wrocław 2000. (wybrane fragmenty) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę o psychologicznym, społecznym i kulturowym funkcjonowaniu człowieka w różnych kontekstach środowiskowych oraz o jego potrzebach logopedycznych [PPLAL02_1] |
K_W09 [2/5] |
Zna i rozumie wiedzę na temat wychowania i kształcenia, na temat współczesnych teorii i metodologii w tym zakresie [PPLAL02_2] |
K_W11 [4/5] |
Posiada umiejętność rozumienia oraz tworzenia różnego typu tekstów pisanych i ustnych wymagającą wiedzy systemowej o języku w zakresie jego struktur gramatycznych, leksyki i fonetyki. [PPLAL02_3] |
K_U05 [4/5] |
Potrafi identyfikować i interpretować działania pedagogiczne (dydaktyczne i wychowawcze) z wykorzystaniem wiedzy z pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki [PPLAL02_4] |
K_U11 [4/5] |
Rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych w zakresie niezbędnym do prowadzenia terapii logopedycznej [PPLAL02_5] |
K_K04 [3/5] |
Rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych [PPLAL02_6] |
K_K07 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [PPLAL02_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
PPLAL02_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPLAL02_fs_1] | Metody podające – pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia
Metody praktyczne - analiza i interpretacja wybranych tekstów literackich i nieliterackich
Metody aktywizujące – dyskusja, dyskusja dydaktyczna (wielokrotna, burza mózgów)
Metoda problemowa – praca w grupach i/lub gra sytuacyjna i/lub dydaktyczna. |
30 | Lektura zadanej literatury, przygotowanie do pracy analityczno-interpretacyjnej,
powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na ćwiczeniach, lektura uzupełniająca, praca w grupie / zespole projektowym |
60 |
ocena ciągła [PPLAL02_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |