Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2 Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 2
Kod modułu: 02-LO-S1-POILORMORE2
Kod programu: 02-S1LO19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści kształcenia obejmują analizę wyników diagnozy w kontekście prognozy, zaplanowania terapii logopedycznej, a także jej prowadzenia. Istotnym wątkiem podejmowanych problemów będzie poznanie różnych sposobów prowadzenia działań pomocowych, w tym bezpośredniej i pośredniej terapii związanej z nauką rozumienia i mówienia, stymulowania umiejętności społeczno-poznawczych, myślenia, motoryki małej i dużej, rozwoju czynności prymarnych. Ważnym elementem kształcenia będzie analiza przypadków.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułów pn. teoria zaburzeń mowy oraz podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 1
Literatura podstawowa:
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, Z.M. Kurkowski, Lublin 2012. Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Podręcznik akademicki, Wyd. UMCS, Lublin 2015.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna zasady doboru metod terapii do wyników diagnozy, a także zasady doboru i adaptacji różnych procedur terapeutycznych dla konkretnego pacjenta; [POILORMORE204_1]
K_W04 [4/5]
ma wiedzę na temat różnych form pomocy dziecku z opóźnionym rozwojem mowy w ramach systemu edukacji i innych instytucji zajmujących się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_2]
K_W13 [3/5]
potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i terapią zaburzeń mowy, a także prowadzić bezpośrednią interwencję logopedyczną pacjenta samodzielnie i pod kierunkiem doświadczonego specjalisty w zależności od wyniku diagnozy; [POILORMORE204_3]
K_U01 [4/5] K_U06 [4/5]
potrafi współdziałać z rodzicami dziecka z opóźnionym rozwojem mowy, a także ze specjalistami zajmującymi się pomocą dziecku i rodzinie [POILORMORE204_4]
K_U08 [3/5]
rozumie konieczność szerokiej współpracy z innymi specjalistami z dziedzin nauk humanistycznych, nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w zakresie niezbędnym do stosowania profilaktyki, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej; [POILORMORE204_5]
K_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocena ciagła [POILORMORE204_w_1]
bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE204_1 POILORMORE204_2 POILORMORE204_3 POILORMORE204_4 POILORMORE204_5
sprawdzian [POILORMORE204_w_2]
Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE204_1 POILORMORE204_2 POILORMORE204_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [POILORMORE204_fs_1]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 ocena ciagła [POILORMORE204_w_1]
wykład [POILORMORE204_fs_2]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny)
15
Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów
30 sprawdzian [POILORMORE204_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)