Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: zaburzenia realizacji fonemów 2
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: | Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: zaburzenia realizacji fonemów 2 |
---|---|
Kod modułu: | 02-LO-S1-POILZRF204 |
Kod programu: | 02-S1LO19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Treści kształcenia dotyczą wiedzy i umiejętności związanych z prognozowania, planowania i prowadzenia terapii w przypadku różnych postaci wad wymowy. Istotnym wątkiem kształcenia będzie rozwijanie umiejętności powiązania wyników diagnozy z prognozą i planowaniem oraz prowadzeniem terapii logopedycznej. Kształcenie będzie uczyć myślenia o charakterze heurystycznym, prognostycznym i strategicznym, jakie są niezbędne w prowadzeniu terapii logopedycznej. Ważnym sposobem kształcenia będzie analiza przypadków i samodzielne planowanie terapii logopedycznej opartej na formule „praktyki opartej na dowodach: Evidence-based practice” (EBP).
Ważne również będzie zwrócenie uwagi na różnego rodzaju ujęcia problematyki zaburzeń realizacji fonemów w literaturze polskiej i światowej, uświadomienie znaczenia działań profilaktycznych, a także współpracy z innymi specjalistami – lekarzami. Istotnym zadaniem w ramach projektowanego modułu będzie także kształtowanie postawy szacunku dla pacjenta oraz odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do niego działania, jak również umiejętność dopasowania własnych działań do możliwości i potrzeb człowieka. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu pn. teoria zaburzeń mowy |
Literatura podstawowa: | Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, Z.M. Kurkowski, Lublin 2012.
Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Podręcznik akademicki, Wyd. UMCS, Lublin 2015. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna zasady prognozowania, programowania i prowadzenia terapii zaburzeń realizacji fonemów [POILZRF204_1] |
K_W01 [4/5] |
Zna zasady doboru metody terapii do wykrytego podczas diagnozy zaburzenia wymowy [POILZRF204_2] |
K_W05 [4/5] |
Potrafi dobrać metodę terapii do pacjenta uwzględniając wyniki diagnozy, w tym wyniki badań lekarskich [POILZRF204_3] |
K_U06 [4/5] |
Zdaje sobie sprawę ze znaczenia współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się pomocą osobie z zaburzeniami mowy [POILZRF204_4] |
K_U08 [3/5] |
jest gotów do zgodnego z etyką i bezpieczeństwem zdrowotnym osoby z zaburzeniami mowy wdrażania interwencji logopedycznej z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii [POILZRF204_5] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [POILZRF204_w_1] | bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
POILZRF204_1 |
sprawdzian [POILZRF204_w_2] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie |
POILZRF204_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [POILZRF204_fs_1] | metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
30 |
ocena ciągła [POILZRF204_w_1] |
wykład [POILZRF204_fs_2] | metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny) |
15 | Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów |
30 |
sprawdzian [POILZRF204_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |