Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2 Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2
Kod modułu: 02-LO-S1-ACGS202
Kod programu: 02-S1LO19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot obejmujący zagadnienia z obszaru anatomii głowy i szyi oraz układu oddechowego w zakresie niezbędnym dla pracy logopedycznej. Wiadomości w drugim semestrze obejmą szczegółowy opis i prezentację struktur układu stomatognatycznego (szczęki, żuchwy, jamy ustnej właściwiej, przedsionka, stawów skroniowo-żuchwowych oraz szczegółową budowę języka).
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułów pn. anatomia czynnościowa głowy i szyi 1 oraz teoria zaburzeń mowy
Literatura podstawowa:
R.L. Drake, A.W. Vogl, A.W.M. Mitchell: Anatomia Gray. Podręcznik dla studentów. Tom 3, red. M. Bruska, B. Ciszek, P. Kowiański, R. Maciejewski, W. Woźniak, Wrocław 2016.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student potrafi przedstawić budowę człowieka w obszarze dotyczącym obwodowych procesów tworzenia artykułowanej mowy tj. budowę twarzoczaszki (struktury kostne, struktury mięśniowe), szczegółową budowę układu stomatognatycznego (narządu żucia, jamy nosowej), szczegółową budowę języka, budowę ogólną krtani. [ACGS202_1]
K_W07 [4/5]
Student zna i rozumie procesy rozwojowe w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego w normie i patologii. [ACGS202_2]
K_W07 [4/5]
Student zna i rozumie objawy i przyczyny możliwych zaburzeń anatomicznych w obrębie głowy i szyi determinujących procesy wytwarzania dźwięków mowy. Rozumie wagę prawidłowego rozwoju układu stomatognatycznego na przebieg czynności prymarnych oraz na procesy wytwarzania dźwięków mowy. [ACGS202_3]
K_U02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocena ciągła [ACGS202_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie zajęć zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. Weryfikacji podlegają następujące kompetencje studenta w zakresie wiedzy i umiejętności: znajomość wybrane struktury na rycinach, umiejętność wskazywania ich powiązania anatomiczne i funkcjonalne z innymi strukturami, umiejętność opisywania procesów rozwojowych w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego oraz znajomość najczęściej spotykanych zaburzeń anatomicznych w obrębie układu stomatognatycznego wpływające na procesy wytwarzania dźwięków mowy.
ACGS202_1 ACGS202_2 ACGS202_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [ACGS202_fs_1]
Utrwalenie wiadomości z zakresu budowy i funkcji ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju układu stomatognatycznego, rozwiązywanie zadań samodzielnie i w grupach pod nadzorem osoby prowadzącej ćwiczenia realizowane przy wykorzystaniu następujących metod dydaktycznych: metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [ACGS202_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)