Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2
Kierunek studiów: Logopedia
Kod programu: 02-S1LO19.2019

Nazwa modułu: | Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2 |
---|---|
Kod modułu: | 02-LO-S1-ACGS202 |
Kod programu: | 02-S1LO19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Przedmiot obejmujący zagadnienia z obszaru anatomii głowy i szyi oraz układu oddechowego w zakresie niezbędnym dla pracy logopedycznej. Wiadomości w drugim semestrze obejmą szczegółowy opis i prezentację struktur układu stomatognatycznego (szczęki, żuchwy, jamy ustnej właściwiej, przedsionka, stawów skroniowo-żuchwowych oraz szczegółową budowę języka). |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułów pn. anatomia czynnościowa głowy i szyi 1 oraz teoria zaburzeń mowy |
Literatura podstawowa: | R.L. Drake, A.W. Vogl, A.W.M. Mitchell: Anatomia Gray. Podręcznik dla studentów. Tom 3, red. M. Bruska, B. Ciszek, P. Kowiański, R. Maciejewski, W. Woźniak, Wrocław 2016. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student potrafi przedstawić budowę człowieka w obszarze dotyczącym obwodowych procesów tworzenia artykułowanej mowy tj. budowę twarzoczaszki (struktury kostne, struktury mięśniowe), szczegółową budowę układu stomatognatycznego (narządu żucia, jamy nosowej), szczegółową budowę języka, budowę ogólną krtani. [ACGS202_1] |
K_W07 [4/5] |
Student zna i rozumie procesy rozwojowe w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego w normie i patologii. [ACGS202_2] |
K_W07 [4/5] |
Student zna i rozumie objawy i przyczyny możliwych zaburzeń anatomicznych w obrębie głowy i szyi determinujących procesy wytwarzania dźwięków mowy. Rozumie wagę prawidłowego rozwoju układu stomatognatycznego na przebieg czynności prymarnych oraz na procesy wytwarzania dźwięków mowy. [ACGS202_3] |
K_U02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [ACGS202_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie zajęć zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. Weryfikacji podlegają następujące kompetencje studenta w zakresie wiedzy i umiejętności: znajomość wybrane struktury na rycinach, umiejętność wskazywania ich powiązania anatomiczne i funkcjonalne z innymi strukturami, umiejętność opisywania procesów rozwojowych w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego oraz znajomość najczęściej spotykanych zaburzeń anatomicznych w obrębie układu stomatognatycznego wpływające na procesy wytwarzania dźwięków mowy. |
ACGS202_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [ACGS202_fs_1] | Utrwalenie wiadomości z zakresu budowy i funkcji ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju układu stomatognatycznego, rozwiązywanie zadań samodzielnie i w grupach pod nadzorem osoby prowadzącej ćwiczenia realizowane przy wykorzystaniu następujących metod dydaktycznych: metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
15 |
Ocena ciągła [ACGS202_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |