Inżynieria wsteczna i metody dyskretyzacji
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: 08-S2IB15.2018

Nazwa modułu: | Inżynieria wsteczna i metody dyskretyzacji |
---|---|
Kod modułu: | 08-IB-S2-18-1-IWMD |
Kod programu: | 08-S2IB15.2018 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi zagadnieniami z zakresu inżynieria odwrotna (reverse engineering). Są to informacje o procesach w którym na podstawie obiektu rzeczywistego otrzymujemy jego dokumentację w formie 3D bądź 2D. Dokumentacja ta jest potrzebna w budowie modeli CAD detali fizycznych dzięki wykorzystaniu danych ze skanowania 3D. W ramach modułu zostaną omówione metody pozyskiwania informacji o budowie i kształcie obiektu fizycznego za pomocą digitalizatorów stykowych oraz digitalizatorów bezstykowych w postaci urządzeń laserowych, emitujących światło strukturalne i fotogrametrycznych. Dodatkowo zostanie omówiona tomografia i mikrotomografia komputerowa. Tematyka jest ukierunkowana na pozyskiwanie informacji o geometrii dla celów biomedycznych i technicznych. |
Wymagania wstępne: | Znajomość zjawisk fizycznych z zakresu optyki i fal, zagadnień z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej, technik animacji. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma szczegółową wiedzę z zakresu systemów wytwarzania w inżynierii biomedycznej dotyczącą innowacyjnych technik i technologii wytwarzania, zagadnień metrologicznych i inżynierii odwrotnej [k_1] |
W05 [5/5] |
potrafi w sposób zaawansowany obsługiwać systemy grafiki komputerowej, przetwarzania obrazu cyfrowego oraz modelowania obiektów wektorowej grafiki komputerowej [k_2] |
W07 [4/5] |
potrafi dobrać metodę i narzędzie służących do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii odwrotnej [k_3] |
U24 [4/5] |
ma świadomość bardzo szybkiego rozwoju techniki oraz potrafi inspirować swój zespół do poszukiwania najnowszych rozwiązań w literaturze, potrafi pracować w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania [k_4] |
K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Burza muzgów [k_w_1] | Wykonanie zadania polegającego na rozwiązaniu problemu technicznego w grupie laboratoryjnej w ramach burzy mózgów. |
k_1 |
Projekt [k_w_2] | W ramach modułu zostanie zrealizowany przez studenta samodzielnie lub w małych grupach projekt polegający na wykonaniu dokumentacji technicznej obiektu rzeczywistego z wykorzystaniem oprogramowania metrologicznego i dowolnego skanera 3D. |
k_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [k_fs_1] | Zapoznanie studentów z działaniem bezdotykowych skanerów 3D. Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę przekazaną na wykładach. Studenci indywidualnie wykonują ćwiczenia pod nadzorem
prowadzącego. |
15 | Samodzielne przygotowanie się do laboratorium. Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu samodzielnie lub w zespole. Przygotowanie się do zagadnień związanych z burzą mózgów. |
15 |
Burza muzgów [k_w_1] |
laboratorium [k_fs_2] | Prowadzący wspólnie ze studentami wykonuje ćwiczenia laboratoryjne w oparciu o wiedzę przekazaną na wykładach oraz w instrukcjach do ćwiczeń projektowych. Studenci wykorzystują oprogramowanie do analizy obrazu i oprogramowanie CAD do digitalizacji obiektów rzeczywistych za pomocą wybranych technik inżynierii odwrotnej. |
30 | Student wykonuje zadanie projektowe związane z wykorzystaniem skanerów 3D, metrologii długości i kąta oraz innych technik digitalizacji obiektów rzeczywistych i tworzy dokumentację techniczną obiektu technicznego. |
60 |
Burza muzgów [k_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |