Wprowadzenie do programowania gier
Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2018
| Nazwa modułu: | Wprowadzenie do programowania gier |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IGO1S-13-WDPG |
| Kod programu: | 08-S1INI12.2018 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem zajęć w ramach modułu Wprowadzenie do programowania gier jest przygotowanie do realizacji zadań programistycznych związanych z projektowaniem, rozwijaniem oraz usuwaniem usterek gry komputerowej. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Potrafi zaimplementować rozwiązania matematyczne typowych problemów napotykanych podczas projektowania gry komputerowej [WDPG_U4] |
K_1_A_I_U15 [2/5] |
Potrafi poprawnie skonfigurować środowisko programistyczne oraz pozostałe narzędzia programistyczne na podstawie dokumentacji silnika gry [WDPG_U5] |
K_1_A_I_U16 [1/5] |
Potrafi na podstawie obserwacji oraz przy użyciu odpowiednich narzędzi programistycznych identyfikować, naprawiać bądź udoskonalać poszczególne moduły silnika gry [WDPG_U6] |
K_1_A_I_U23 [1/5] |
Potrafi estymować czas realizacji zadania programistycznego oraz wyszukiwać rozwiązań alternatywnych w przypadku niemożliwości dotrzymania terminu [WDPG_U7] |
K_1_A_I_U01 [1/5] |
Zapoznanie z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi wykorzystywanymi w programowaniu gier komputerowych [WDPG_W1] |
K_1_A_I_W04 [1/5] |
Omówienie wybranych środowisk pracy i narzędzi wspomagających programowanie gier [WDPG_W2] |
K_1_A_I_W09 [1/5] |
Zapoznanie z budową i zastosowaniem poszczególnych modułów silnika gry [WDPG_W3] |
K_1_A_I_W12 [1/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin [WDPG_w1] | Zadania programistyczne związane z najczęściej występującymi problemami podczas implementowania silnika gry |
WDPG_U4 |
| Zadania programistyczno-projektowe [WDPG_w2] | Krótkie zadania programistyczne naświetlające określone problemy współczesnych silników gier |
WDPG_U4 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [WDPG_fs1] | Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość. |
15 | Lektura literatury przedmiotu i dokumentacji oprogramowania. |
15 |
egzamin [WDPG_w1] |
| laboratorium [WDPG_fs2] | Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy. |
30 | Przygotowanie do laboratoriów. Samodzielne rozwiązywanie zadań prezentowanych w ramach laboratoriów. |
30 |
Zadania programistyczno-projektowe [WDPG_w2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||