Fortepian 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S1EM12.2014

Nazwa modułu: | Fortepian 2 |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-S1-FOR2 |
Kod programu: | 13-S1EM12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Nabycie kompetencji pianistycznych w zakresie niezbędnym do swobodnego posługiwania się instrumentem w celach profesjonalnych związanych z podstawowym kierunkiem studiów. Zaznajomienie z różnorodnymi możliwościami wykorzystania fortepianu, oparte na praktycznym poznaniu zróżnicowanej stylistycznie, fakturalnie i technicznie literatury fortepianowej. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i smaku artystycznego studenta oraz umiejętności świadomego posługiwania się zróżnicowanymi środkami wykonawczymi. |
Wymagania wstępne: | Wymagana realizacja efektów kształcenia modułu: Fortepian 1. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą cech poszczególnych stylów muzycznych. [13-EM-S1-FOR2 _1] |
K_W09 [1/5] |
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zasad muzyki i elementów dzieła muzycznego. [13-EM-S1-FOR2 _2] |
K_W04 [1/5] |
Zna i demonstruje w realizowanym repertuarze podstawowe środki wykonawcze . [13-EM-S1-FOR2 _3] |
K_W04 [1/5] |
Poprawnie odczytuje klasyczny zapis muzyczny. [13-EM-S1-FOR2 _4] |
K_U10 [1/5] |
Przy pomocy pedagoga dokonuje prób analizy repertuaru pod kątem problemów technicznych i interpretacyjnych.
[13-EM-S1-FOR2 _5] |
K_U01 [1/5] |
Przy pomocy pedagoga dokonuje prób wyboru odpowiednich środków wykonawczych oraz metod ćwiczenia, umożliwiających rozwiązywanie problemów dotyczących aplikatury, artykulacji, ornamentacji, pedalizacji i innych zagadnień wykonawczych.
[13-EM-S1-FOR2 _6] |
K_U01 [1/5] |
W zakresie podstawowym uwzględnia w interpretacji wykonawczej cechy budowy formalnej i stylu utworu. [13-EM-S1-FOR2 _7] |
K_U05 [1/5] |
Dokonuje prób konstruktywnej krytyki własnych działań muzycznych. [13-EM-S1-FOR2 _8] |
K_K02 [1/5] |
Wykazuje potrzebę pracy nad warsztatem wykonawczym. [13-EM-S1-FOR2 _9] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja bieżąca [13-EM-S1-FOR2 _w_1] | ocena bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności (ocena formująca) |
13-EM-S1-FOR2 _1 |
prezentacja semestralna [13-EM-S1-FOR2 _w_2] | sprawdzenie teoretycznej znajomości wybranych zagadnień wykonawczych i ocena prezentacji wybranych utworów (ocena formująca) |
13-EM-S1-FOR2 _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [13-EM-S1-FOR2 _fs_1] | Praca ze studentem nad przygotowaniem programu, obejmująca:
- analizę problemów wykonawczych,
- omówienie i pokaz metod ćwiczenia,
- omówienie efektów pracy własnej studenta.
Krytyczna analiza i dyskusja na temat wysłuchanych przez studenta interpretacji pianistycznych.
|
15 | Samodzielna praca studenta nad przygotowaniem repertuaru pod kątem omawianych zagadnień wykonawczych.
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą przedmiotu.
Analityczne słuchanie żywych wykonań i nagrań wybranych interpretacji pianistycznych.
|
45 |
prezentacja bieżąca [13-EM-S1-FOR2 _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |