Przedmiot fakultatywny 2 - Morskie rewolucje biotyczne w fanerozoiku (Sea biotic revolutions in Phanareozoic)
Kierunek studiów: Geologia
Kod programu: 04-S2GE12.2018
| Nazwa modułu: | Przedmiot fakultatywny 2 - Morskie rewolucje biotyczne w fanerozoiku (Sea biotic revolutions in Phanareozoic) |
|---|---|
| Kod modułu: | 04-GE-GL2-812 |
| Kod programu: | 04-S2GE12.2018 |
| Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Moduł Morskie rewolucje biotyczne w fanerozoiku ma umożliwić studentowi poznanie szczegółowej terminologii związanej z biotopem i biocenozą oraz zależnościami ofiara-drapieżnik. Dzięki modułowi, student będzie potrafił oceniać przyczyny, skutki i przejawy rewolucji biotycznych w historii fanerozoiku oraz krytycznie analizować źródła wiedzy. |
| Wymagania wstępne: | Zalecane: realizacja efektów kształcenia modułów Podstaw paleontologii, Geologii historycznej z podstawami stratygrafii, Sedymentologii i Geochemii |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna terminologię i metody badawcze z zakresu biostratynomii oraz diagenezy [04-GL2-812_1] |
2GL_W001 [1/5] |
rozumie procesy chemiczne, fizyczne i biologiczne oddziałujące na martwy organizm przed i po jego pogrzebaniu w osadzie [04-GL2-812_2] |
2GL_W001 [2/5] |
zna stanowiska paleontologiczne charakteryzujące się wyjątkowym stanem zachowania skamieniałości (tzw. Lagerstätte) [04-GL2-812_3] |
2GL_W007 [1/5] |
umie interpretować wpływ procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych oddziałujących na martwy organizm na podstawie stanu zachowania skamieniałości [04-GL2-812_4] |
2GL_U001 [1/5] |
potrafi określać i interpretować środowiska pogrzebania organizmów na podstawie stanu zachowania skamieniałości [04-GL2-812_5] |
2GL_U007 [2/5] |
potrafi przygotować opracowanie syntetyczne korzystając z fachowej literatury (w języku ojczystym i obcym) oraz prowadzić dyskusję naukową na wybrane tematy [04-GL2-812_6] |
2GL_U004 [5/5] |
potrafi formułować pytania, służące pogłębianiu własnej wiedzy i umiejętności [04-GL2-812_7] |
2GL_K004 [4/5] |
ma świadomość ochrony stanowisk z wyjątkowo zachowanymi skamieniałościami, stanowiących dziedzictwo narodowe [04-GL2-812_8] |
2GL_K009 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium zaliczeniowe [04-GL2-812-w-1] | weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów i zalecaną literaturę |
04-GL2-812_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [04-GL2-812-fs-1] | wykład w formie prezentacji multimedialnej przedstawiający problematykę przedmiotu od strony terminologii, metod badawczych, procesów tafonomicznych i ich efektów w postaci zachowanych skamieniałości |
30 | samodzielne przyswajanie wiedzy przy pomocy notatek z wykładów i zaleconej literatury (głównie artykuły naukowe) |
20 |
Kolokwium zaliczeniowe [04-GL2-812-w-1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||