Artystyczna grafika komputerowa cz.3 Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: 13-SMGR12.2014

Nazwa modułu: Artystyczna grafika komputerowa cz.3
Kod modułu: 13_GRMA_AGK_CZ.3
Kod programu: 13-SMGR12.2014
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Realizacja modułu Artystyczna Grafika Komputerowa cz.3 pozwala studentowi na pogłębienie i poszerzenie możliwości realizacji zamierzeń twórczych z wykorzystaniem warsztatu cyfrowego, traktowanego jako jeden z aspektów grafiki warsztatowej. Umożliwia poszerzenie środków wyrazu artystycznego o nowoczesne metody kształtowania obrazu. Pozwala na szerokie wykorzystanie indywidualnych możliwości kreacyjnych poprzez multimedialny charakter warsztatu komputerowego.
Wymagania wstępne:
Wskazana jest realizacja programu pracowni graficznych oraz innych pracowni ogólnoplastycznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada poszerzoną wiedzę na temat klasycznych i nowoczesnych technik graficznych oraz sposobach ich wykorzystania w grafice cyfrowej [13_GRMA_AGK CZ.3_ 1]
K_W01 [3/5]
Posiada wiedzę pozwalającą na rozwiązywanie złożonych zagadnień w obszarze grafiki przy pomocy współczesnych metod cyfrowego tworzenia i przekształcania obrazu [13_GRMA_AGK CZ.3_ 2]
K_W03 [3/5]
Zna i rozumie wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, umożliwiające swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej [13_GRMA_AGK CZ.3_ 3]
K_W07 [2/5]
Umie samodzielnie realizować prace graficzne w oparciu o własne doświadczenia i inspiracje uwzględniając kontekst estetyczny, społeczny i prawny z jednoczesnym zachowaniem swobody wypowiedzi artystycznej oraz uwzględnianiem odmiennych światopoglądów i sposobów postrzegania twórczej rzeczywistości [13_GRMA_AGK CZ.3_ 4]
K_U03 [3/5] K_U04 [2/5] K_U05 [3/5] K_U07 [3/5]
Posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych, w zakresie grafiki cyfrowej, które samodzielnie rozwija w celu realizacji własnych koncepcji twórczych. [13_GRMA_AGK CZ.3_ 5]
K_U11 [3/5]
Potrafi wyszukiwać i docierać do informacji pomocnych w rozwiązywaniu podstawowych problemów technicznych w obrębie użytkowanego sprzętu i oprogramowania [13_GRMA_AGK CZ.3_ 6]
K_U15 [3/5]
Umie wykorzystywać swoją wiedzę, doświadczenie i wyobraźnię do tworzenia dzieł o zróżnicowanych koncepcjach artystycznych [13_GRMA_AGK CZ.3_ 7]
K_U16 [2/5]
Potrafi swobodnie wypowiadać się na temat twórczości własnej oraz prezentować własne pomysły i opinie opierając się na rzeczowej argumentacji, wykazując przy tym umiejętność krytycznej oceny własnych działań twórczych i innych przedsięwzięć z zakresu współczesnej sztuki ze szczególnym uwzględnieniem grafiki [13_GRMA_AGK CZ.3_ 8]
K_U19 [2/5] K_U20 [2/5]
Posiada umiejętność krytycznej oceny własnych dzieł twórczych i artystycznych [13_GRMA_AGK CZ.3_ 9]
K_K05 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca graficzna [AGK _CZ.3_w_1]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności twórczych w realizacji autorskich — artystycznych pracach graficznych realizowanych cyfrowo.
13_GRMA_AGK CZ.3_ 1 13_GRMA_AGK CZ.3_ 2 13_GRMA_AGK CZ.3_ 5 13_GRMA_AGK CZ.3_ 6 13_GRMA_AGK CZ.3_ 7
Projekt artystyczny [AGK _CZ.3_w_2]
Ocena umiejętności wykorzystania wiedzy o zjawiskach współczesnej kultury artystycznej [w tym grafiki współczesnej] oraz umiejętności korzystania z różnych metod, technik i środków wypowiedzi artystycznej do tworzenia indywidualnych dzieł i działań artystycznych w zakresie grafiki cyfrowej.
13_GRMA_AGK CZ.3_ 3 13_GRMA_AGK CZ.3_ 4
Wypowiedź ustna [AGK _CZ.3_w_3]
Ocena umiejętności prezentacji własnych działań twórczych odwołująca się do rzeczowej argumentacji oraz umiejętności krytycznej ich analizy i oceny zarówno na etapie projektowania jak i prezentacji gotowej formy artystycznej.
13_GRMA_AGK CZ.3_ 8 13_GRMA_AGK CZ.3_ 9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [AGK _CZ.3_fs_1]
Realizacja działań i dzieł graficznych z wykorzystaniem warsztatu cyfrowego; z uwzględnieniem etapu projektowania, krytycznej weryfikacji projektu, ostatecznej realizacji i prezentacji pracy.
30
Indywidualna praca koncepcyjna i projektowa; realizacja dzieł i działań artystycznych; przygotowanie do prezentacji.
30 Praca graficzna [AGK _CZ.3_w_1] Projekt artystyczny [AGK _CZ.3_w_2] Wypowiedź ustna [AGK _CZ.3_w_3]
konwersatorium [AGK _CZ.3_fs_2]
Indywidualne konsultacje w formie bezpośredniej i cyfrowej
15
Weryfikacja zamierzeń artystycznych na etapie projektowania, realizacji i prezentacji prac.
15 Projekt artystyczny [AGK _CZ.3_w_2] Wypowiedź ustna [AGK _CZ.3_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)