Projektowanie gier: moduł 4 – Scenorys (storyboarding)
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: 02-S1FA12.2018

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: moduł 4 – Scenorys (storyboarding) |
---|---|
Kod modułu: | 02-FA-SW-S1-PG4-S-4 |
Kod programu: | 02-S1FA12.2018 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Kurs ma na celu zaznajomienie studentów z zasadami pracy ze scenorysem, polegającej na „przekładzie” opisanej w scenariuszu sceny na ciąg obrazów, uwzględniający przebieg akcji oraz linii dialogowej i łączenia tychże w dłuższe narracyjne sekwencje. Celem kursu jest również kształcenie podstawowych umiejętności projektowania narracji gry komputerowej, a przede wszystkim przedstawiania akcji gry, wraz z jej zawiłościami, za pomocą arkuszy scenorysu. Studenci uczą się wizualizować poszczególne elementy świata przedstawionego gry, zarówno na poziomie ogólnym jak i szczegółowym, uwzględniać aspekty pracy kamery, a także projektować poszczególne poziomy gry. Istotnym elementem zajęć jest wykształcenie umiejętności oddania za pomocą nieskomplikowanych rysunku fabuły projektowanej gry, fabuły przerywników filmowych oraz linii narracji gry. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie I roku studiów |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem scenorysu gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG4-S_K_1] |
FA1_K01 [2/5] |
planując poszczególne etapy tworzenia scenorysu, organizuje pracę własną i/lub zespołu w sposób efektywny, przyjmując i wykonując zadania samodzielnie i we współpracy z innymi członkami zespołu [SW-S1-PG4-S_K_2] |
FA1_K02 [3/5] |
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu [SW-S1-PG4-S_K_3] |
FA1_K05 [1/5] |
potrafi zastosować w praktyce zasady tworzenia scenorysu, przygotowując miniatury i arkusze, sprawnie organizując przestrzeń arkuszy i wprowadzając do scenorysu dialogi [SW-S1-PG4-S_U_1] |
FA1_U20 [4/5] |
potrafi zarządzać projektem sceny, dzielić ją na arkusze scenorysu, przedstawiać za pomocą sekwencji arkuszy z uwzględnieniem podziału kadru i pracy kamery, w celu ukazywania akcji, jej zwrotów i wydarzeń, [SW-S1-PG4-S_U_2] |
FA1_U20 [4/5] |
potrafi projektować mapy poziomów [SW-S1-PG4-S_U_3] |
FA1_U20 [4/5] |
potrafi korzystać z programów wspomagających pracę ze scenorysem [SW-S1-PG4-S_U_4] |
FA1_U20 [4/5] |
zna teoretyczne podstawy zasad tworzenia scenorysu: znaczenie scenorysu w procesie produkcji gier komputerowych, i terminologię specjalistyczną właściwą dla przedmiotu [SW-S1-PG4-S_W_1] |
FA1_W02 [2/5] |
zna podstawowe zasady tworzenia scenorysu i uwzględniania w pracy z arkuszem scenorysu elementów wizualizacji akcji oraz planowania sekwencji zdarzeń (sekwencji para-filmowych), [SW-S1-PG4-S_W_2] |
FA1_W02 [2/5] |
zna kluczowe elementy i zasady tworzenia map poziomów oraz posiada podstawową wiedzę niezbędna dla ich tworzenia [SW-S1-PG4-S_W_3] |
FA1_W02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
testy kontrolne [SW-S1-PG4-S_w_1] | ocena wiedzy teoretycznej z zakresu pracy ze scenorysem oraz korzystania z oprogramowania wspomagającego pracę ze scenorysem, |
SW-S1-PG4-S_W_1 |
Indywidualne prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_2] | ocena umiejętności technicznych i artystycznych studentów, |
SW-S1-PG4-S_K_1 |
LUB Zespołowe prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_3] | lub
ocena umiejętności technicznych i artystycznych studentów na podstawie projektów zespołowych
|
SW-S1-PG4-S_K_1 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG4-S_w_4] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
SW-S1-PG4-S_W_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [SW-S1-PG4-S_fs_1] | - instrukcja słowna wykładowcy,
- indywidualne i grupowe ćwiczenia wykorzystujące pracownię komputerową
|
30 | -lektura tekstów obowiązkowych i uzupełniających i poszukiwanie inspiracji i informacji w dostępnych źródłach
- samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności,
- przygotowanie indywidualnych prac projektowych,
- przygotowanie grupowych prac projektowych,
- przygotowanie do testów
|
30 |
testy kontrolne [SW-S1-PG4-S_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |