Projektowanie gier: moduł 4 – Scenorys (storyboarding) Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: 02-S1FA12.2018

Nazwa modułu: Projektowanie gier: moduł 4 – Scenorys (storyboarding)
Kod modułu: 02-FA-SW-S1-PG4-S-4
Kod programu: 02-S1FA12.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Kurs ma na celu zaznajomienie studentów z zasadami pracy ze scenorysem, polegającej na „przekładzie” opisanej w scenariuszu sceny na ciąg obrazów, uwzględniający przebieg akcji oraz linii dialogowej i łączenia tychże w dłuższe narracyjne sekwencje. Celem kursu jest również kształcenie podstawowych umiejętności projektowania narracji gry komputerowej, a przede wszystkim przedstawiania akcji gry, wraz z jej zawiłościami, za pomocą arkuszy scenorysu. Studenci uczą się wizualizować poszczególne elementy świata przedstawionego gry, zarówno na poziomie ogólnym jak i szczegółowym, uwzględniać aspekty pracy kamery, a także projektować poszczególne poziomy gry. Istotnym elementem zajęć jest wykształcenie umiejętności oddania za pomocą nieskomplikowanych rysunku fabuły projektowanej gry, fabuły przerywników filmowych oraz linii narracji gry.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie I roku studiów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem scenorysu gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG4-S_K_1]
FA1_K01 [2/5] FA1_K02 [3/5]
planując poszczególne etapy tworzenia scenorysu, organizuje pracę własną i/lub zespołu w sposób efektywny, przyjmując i wykonując zadania samodzielnie i we współpracy z innymi członkami zespołu [SW-S1-PG4-S_K_2]
FA1_K02 [3/5] FA1_K04 [3/5]
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu [SW-S1-PG4-S_K_3]
FA1_K05 [1/5]
potrafi zastosować w praktyce zasady tworzenia scenorysu, przygotowując miniatury i arkusze, sprawnie organizując przestrzeń arkuszy i wprowadzając do scenorysu dialogi [SW-S1-PG4-S_U_1]
FA1_U20 [4/5]
potrafi zarządzać projektem sceny, dzielić ją na arkusze scenorysu, przedstawiać za pomocą sekwencji arkuszy z uwzględnieniem podziału kadru i pracy kamery, w celu ukazywania akcji, jej zwrotów i wydarzeń, [SW-S1-PG4-S_U_2]
FA1_U20 [4/5]
potrafi projektować mapy poziomów [SW-S1-PG4-S_U_3]
FA1_U20 [4/5]
potrafi korzystać z programów wspomagających pracę ze scenorysem [SW-S1-PG4-S_U_4]
FA1_U20 [4/5] FA1_U21 [4/5]
zna teoretyczne podstawy zasad tworzenia scenorysu: znaczenie scenorysu w procesie produkcji gier komputerowych, i terminologię specjalistyczną właściwą dla przedmiotu [SW-S1-PG4-S_W_1]
FA1_W02 [2/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [3/5]
zna podstawowe zasady tworzenia scenorysu i uwzględniania w pracy z arkuszem scenorysu elementów wizualizacji akcji oraz planowania sekwencji zdarzeń (sekwencji para-filmowych), [SW-S1-PG4-S_W_2]
FA1_W02 [2/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [3/5]
zna kluczowe elementy i zasady tworzenia map poziomów oraz posiada podstawową wiedzę niezbędna dla ich tworzenia [SW-S1-PG4-S_W_3]
FA1_W02 [2/5] FA1_W13 [3/5] FA1_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
testy kontrolne [SW-S1-PG4-S_w_1]
ocena wiedzy teoretycznej z zakresu pracy ze scenorysem oraz korzystania z oprogramowania wspomagającego pracę ze scenorysem,
SW-S1-PG4-S_W_1 SW-S1-PG4-S_W_2 SW-S1-PG4-S_W_3
Indywidualne prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_2]
ocena umiejętności technicznych i artystycznych studentów,
SW-S1-PG4-S_K_1 SW-S1-PG4-S_K_2 SW-S1-PG4-S_U_1 SW-S1-PG4-S_U_2 SW-S1-PG4-S_U_3 SW-S1-PG4-S_U_4
LUB Zespołowe prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_3]
lub ocena umiejętności technicznych i artystycznych studentów na podstawie projektów zespołowych
SW-S1-PG4-S_K_1 SW-S1-PG4-S_K_2 SW-S1-PG4-S_K_3 SW-S1-PG4-S_U_1 SW-S1-PG4-S_U_2 SW-S1-PG4-S_U_3 SW-S1-PG4-S_U_4
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG4-S_w_4]
Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych.
SW-S1-PG4-S_W_1 SW-S1-PG4-S_W_2 SW-S1-PG4-S_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [SW-S1-PG4-S_fs_1]
- instrukcja słowna wykładowcy, - indywidualne i grupowe ćwiczenia wykorzystujące pracownię komputerową
30
-lektura tekstów obowiązkowych i uzupełniających i poszukiwanie inspiracji i informacji w dostępnych źródłach - samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności, - przygotowanie indywidualnych prac projektowych, - przygotowanie grupowych prac projektowych, - przygotowanie do testów
30 testy kontrolne [SW-S1-PG4-S_w_1] Indywidualne prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_2] LUB Zespołowe prace projektowe [SW-S1-PG4-S_w_3] Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG4-S_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)