Estetyka przekazu Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-S1DF12.2014

Nazwa modułu: Estetyka przekazu
Kod modułu: DFC_m22
Kod programu: 05-S1DF12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Zajęcia prowadzone w formie interaktywnych ćwiczeń mają na celu osadzenie typowych metod, procedur i praktyk związanych z różnymi sferami doradczo – trenerskimi w kontekście estetyki przekazu. Sfera estetyki stała się ostatnio sferą szczególnie istotną, zwłaszcza w perspektywie mediatyzacji kultury. Globalny proces estetyzacji życia codziennego – zjawisko szeroko analizowane we współczesnej myśli filozoficznej - wskazuje na doniosłą wagę elementów estetycznych w procesach komunikowania interpersonalnego i w zasadniczy sposób wpływa na jakość tych procesów. Pogłębiona świadomość roli, jaką odgrywają czynniki związane z Arystotelesowską aisthesis – ideą przywoływaną dziś bardzo często przez filozofów kultury i cywilizacji ‘nowomedialnej’ czy ‘imagologicznej’ – z pewnością pomoże w lepszym zrozumieniu zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a zmianami w kulturze medialnej i we współczesnym społeczeństwie postindustrialnym.
Wymagania wstępne:
DFC_m30 (Warsztat pracy akademickiej)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna ogólne zależności między kształtowaniem się idei filozoficznych a zmianami w kulturze i w społeczeństwie [DFC_m22_1]
K_W08 [4/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń w pod kątem estetyki przekazu [DFC_m22_2]
K_W15 [4/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności doradczo-trenerskiej (coachingu) [DFC_m22_3]
K_U05 [5/5]
wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych pod katem zajęć z estetyki przekazu [DFC_m22_4]
K_U10 [4/5]
samodzielnie zdobywa wiedzę [DFC_m22_5]
K_U11 [4/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w zakresie estetyki przekazu [DFC_m22_6]
K_K01 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Interaktywna, multimedialna prezentacja [DFC_m22_w_1]
Ocena prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta na zaliczenie; ocena umiejętności zintegrowania grupy i zaaranżowania odpowiednich sytuacji interpersonalnych.
DFC_m22_1 DFC_m22_2 DFC_m22_3
ocena aktywności [DFC_m22_w_2]
Ocena przygotowania do zajęć oraz aktywności na zajęciach; ocena wiedzy i umiejętności jej zastosowania w trakcie prowadzenia przez studenta(ów) fragmentu zajęć.
DFC_m22_4 DFC_m22_5 DFC_m22_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DFC_m22_fs_1]
Ćwiczenia prowadzone na podstawie prezentacji multimedialnej przygotowanej przez studenta lub grupę studentów. Prezentacji towarzyszy omówienie, przeanalizowanie i objaśnienie istotnych elementów zaaranżowanej sytuacji i dyskusji.
30
lektura uzupełniająca, indywidualna praca nad przygotowaniem prezentacji multimedialnej
30 Interaktywna, multimedialna prezentacja [DFC_m22_w_1] ocena aktywności [DFC_m22_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)