Etykieta w administracji
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-N1PO14.2017
| Nazwa modułu: | Etykieta w administracji |
|---|---|
| Kod modułu: | EwA |
| Kod programu: | 05-N1PO14.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Zapoznanie z podstawowymi zasadami wnioskowania politycznego i jego komponentów w zakresie odniesień do sfery polityki i możliwości funkcjonalnego wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
Po zrealizowaniu modułu słuchacz powinien posiadać umiejętność analizy sfery polityki z określeniem prawdopodobnych alternatywnych interpretacji i szacunkowym określeniem prawdopodobieństwa możliwości ich wystąpienia.
W trakcie realizacji modułu będzie położony akcent na wiedzę funkcjonalną, możliwą do wykorzystania w innych płaszczyznach aktywności naukowej i praktycznej słuchacza.
|
| Wymagania wstępne: | Słuchacz powinien znać podstawową terminologię politologiczną. Powinien dysponować wiedzą na temat funkcjonowania sfery społecznej. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Potrafi świadomie projektować i realizować działania w życiu publicznym, zdywersyfikować role społeczne oraz delegować pojedyncze zadania na innych w perspektywie realizowanych celów generalnych [EwA _K_1] |
POL_1_K01 [5/5] |
Potrafi dokonać strukturyzacji przestrzeni społecznej z poszanowaniem odmiennych postaw i poglądów przy zachowaniu kontekstu aksjologicznego i etycznego. [EwA _K_2] |
POL_1_K05 [4/5] |
Potrafi dokonać analizy wieloczynnikowej przyczyn stanu określonej struktury oraz przeprowadzić syntezę związków z jego otoczeniem. [EwA _U_1] |
POL_1_U03 [5/5] |
Potrafi dokonać przełożenia wiedzy i instrumentalnie zastosować ją dla przeprowadzenia procesu wnioskowania zjawisk ze sfery etykiety [EwA _U_2] |
POL_1_U08 [4/5] |
Ma wiedzę o wpływie polityki na inne płaszczyzny rzeczywistości społecznej [EwA _W_1] |
POL_1_W04 [4/5] |
Zna mechanizmy normatywnego i pozanormatywnego oddziaływania na sferę społeczną [EwA _W_2] |
POL_1_W07 [4/5] |
Zna skutki decyzji społecznych podejmowanych w kontekście funkcjonalnym [EwA _W_3] |
POL_1_W14 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie [EwA _w_1] | W toku zajęć i w pracy własnej słuchacze przygotowują prezentację, która dotyczy przedstawienia alternatywnych możliwości rozwoju wydarzeń społecznych z punktu widzenia etykietalnego. |
EwA _K_1 |
| Konspekt realizacji zadania badawczego [EwA _w_2] | W trakcie ćwiczeń oraz w ramach pracy własnej słuchacze przygotowują w grupach konspekty opisujące sposoby analizy konkretnych sytuacji i zarządzania nimi. |
EwA _K_1 |
| Debata [EwA _w_3] | W trakcie ćwiczeń odbywają się debaty, w których ich uczestnicy przedstawiają i bronią różne podejścia w zakresie wnioskowania politycznego. Prowadzący ocenia rolę poszczególnych słuchaczy w zespole, zasadność podnoszonych argumentów i kompetencje uczestnictwa w dyskursie, |
EwA _K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [EwA _fs_1] | Metoda podająca
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod:
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia,
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów życia politycznego.
- tworzenie i przedstawianie prezentacji. |
20 | Praca własna studenta obejmuje:
- przygotowania do egzaminu.
Praca własna studenta obejmuje:
- studiowanie literatury przedmiotu,
- przygotowywanie wystąpień ustnych i debat,
- przygotowanie prezentacji i ich przedstawienie,
- przygotowania do kolokwium i egzaminu |
45 |
Przygotowanie prezentacji i jej przedstawienie [EwA _w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||