Surdologopedia z podstawami fonetyki i ortofonii
Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: 12-N2PA16.2018

Nazwa modułu: | Surdologopedia z podstawami fonetyki i ortofonii |
---|---|
Kod modułu: | 12-PA-SA-N2-48SF |
Kod programu: | 12-N2PA16.2018 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ten wyposaża studentów w wiedzę z zakresu rozwoju języka i mowy u osób z dysfunkcją słuchu. Podejmuje zagadnienia związane z podstawowymi pojeciami surdologopedii, budowy aparatu mowy, roli słuchu dla rozwoju języka, podstawowych trudności w nabywaniu mowy, zaburzeń I wad wymowy, prawidłowego kształtowania się I rozwoju mowy a także podstawowych zasad postępowania diagnostycznego i logoterapeutycznego. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie, ich edukację, wychowanie i rozwój społeczny i rolę sztuki w działaniach edukacyjno-terapeutycznych [_K_1] |
K_K08 [4/5] |
potrafi samodzielnie uzupełnić, doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu surdologopedii, projektując i realizując działania związane z rozwojem języka (fonetyki i ortofonii), wykorzystując swoje umiejętności komunikacyjne do pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy [_K_2] |
K_K05 [3/5] |
jest świadom/a swoich umiejętności i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę, by diagnozować problemy, zjawiska oraz analizować działania praktyczne stosowane i ukierunkowane na wspieranie rozwoju języka u osób z zaburzeniami mowy [_U_1] |
K_U03 [4/5] |
odpowiednio stosuje nabytą wiedzę z zakresu surdologopedii [_U_2] |
K_U10 [2/5] |
posiada rozszerzoną wiedzę na temat trudności w funkcjonowaniu osób z dysfunkcją słuchu związanych z zaburzeniami mowy, w różnych kontekstach: kulturowych, biologicznych, psychologicznych [_W_1] |
K_W06 [3/5] |
posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat kategorii i pojęć związanych z surdologopedią [_W_2] |
K_W03 [3/5] |
potrafi odpowiednio wykorzystać zdobytą wiedzę z zakresu surdologopedii będąc świadomym/ą planowania swojego rozwoju; [_W_3] |
K_W21 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [_w_1] | Kolokwium sprawdzające wiedzę z zakresu pojęć surdologopedycznych |
_K_2 |
prezentacja ćwiczenia [_w_2] | przedstawienie/ omówienie zaprojektowanych w projekcie ćwiczeń praktycznych dla osób z dysfunkcją słuchu uwzględniających wiek, stopień uszkodzenia słuchu oraz zakres rozwoju mowy. |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fsn_1] | omówienie założeń surdologopegii uwględniających elementy ortofonii i fonetyki;
Metoda projektu oraz zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z tego zakresu jak również metodami terapii surdologopedycznej osób z dysfunkcją słuchu.
|
10 | analiza literatury; Przyswojenie przez studenta poszczególnych zagadnień oraz metod związanych z rozwojem języka i mowy |
80 |
kolokwium [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |