Nowe technologie w pracy z osobami z dysfunkcją słuchu Kierunek studiów: Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią
Kod programu: 12-N2PA16.2018

Nazwa modułu: Nowe technologie w pracy z osobami z dysfunkcją słuchu
Kod modułu: 12-PA-SA-N2-49NT
Kod programu: 12-N2PA16.2018
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł umożliwia zdobycie wiedzy na temat nowych technologii stosowanych w pracy z osobami z różnymi wadami słuchu. Stwarza także możliwość pracy w grupie. Ponadto ukazuje zastosowanie nowych technologii w surdodydaktyce i wykorzystanie ich na lekcji jako pokazu lub w czasie zajęć warsztatowych a także jako niezbędnych elementów procesu edukacji uczniów z dysfunkcją słuchu ułatwiających kontakt z nauczycielem I rówieśnikami a tym samym przyczyniający się do zwiększenia efektywaności procesu edukacji.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi pracować w grupie [_K_1]
K_K02 [3/5]
Jest wrażliwy na problemy osób niepełnosprawnych, w kontaktach interpersonalnych wykazuje się postawą szacunku i zrozumienia dla grupy, z którą pracuje. [_K_2]
K_K08 [3/5]
umie dopasować określoną technologię do danego ubytku słuchu. [_U_1]
K_U10 [3/5]
prawidłowo posługuje się nabytą wiedzą, potrafi przygotować scenariusz lekcji z wykorzystaniem nowych technologii przeznaczonych dla osób z wadami słuchu [_U_2]
K_U05 [3/5]
ma podstawową wiedzę na temat surdopedagogiki; Ma elementarną wiedzę na temat funkcjonowania osób niesłyszących i niedosłyszących [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5]
ma wiedzę na temat technologii przeznaczonych dla osób z dysfunkcjami słuchu w cyklu życia zarówno w aspekcie psychopedagogicznym jak i społecznym [_W_2]
K_W02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Scenariusz lekcji [_w_1]
Weryfikacja umiejętności zastosowania nowych technologii przeznaczonych dla osób z wadami słuchu do przygotowania scenariusza lekcji.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fsn_1]
metoda zajęć praktycznych, podczas których studenci nabywają wiedzę na temat nowych technologii oraz tworzą scenariusze; metoda pokazu dająca możliwość do poszukiwania odpowiednich rozwiązań dla wybranej osoby z wadą słuchu
8
analiza literatury oraz ofert, usług firm zajmujących się tworzeniem nowych technologii, protezowaniem i rehabilitacją słuchu
22 Scenariusz lekcji [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)