Trening interpersonalny
Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-S1DF12.2016
| Nazwa modułu: | Trening interpersonalny |
|---|---|
| Kod modułu: | DFC_m5 |
| Kod programu: | 05-S1DF12.2016 |
| Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Moduł TRENING INTERPERSONALNY to zajęcia o charakterze warsztatowym, służące zwiększeniu poziomu zaufania i otwartości grupy, jak też rozumienia znaczenia procesu integracji dla funkcjonowania zespołu i polepszenia relacji interpersonalnych. Ich celem jest zdobycie wiedzy dotyczącej świadomości swojego funkcjonowania w grupie, doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i umiejętności pracy w zespole, a szczególnie zdolności rozwiązywania problemów interpersonalnych i radzenia sobie z konfliktami. Oprócz treningu umiejętności komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji, zajęcia te rozwijać mają również umiejętność koncentracji oraz lepszego panowania nad swoim ciałem i umysłem, wykorzystując w tym celu elementy treningu autogennego Schulza. |
| Wymagania wstępne: | Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów, wymagana jest wiedza zdobyta w dotychczasowym procesie kształcenia |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [DFC_m5_1] |
K_W15 [5/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i trenerskiej (coachingu) [DFC_m5_2] |
K_U02 [5/5] |
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z dyscyplin nauki będących podstawą dla doradztwa filozoficznego i trenerstwa, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [DFC_m5 _3] |
K_U03 [5/5] |
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [DFC_m5_4] |
K_K01 [5/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie doradztwa filozoficznego i trenerstwa (coachingu) [DFC_m5_5] |
K_K04 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Zaliczenie [DFC_m5_w_1] | Student, wykorzystując wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, wykonuje polecone zadania treningowe, przygotowuje i prezentuje scenki rodzajowe w formie audiowizualnej lub para-teatralnej. Wykazuje rozwój samoświadomości procesów psychicznych oraz doskonali swoje funkcjonowania w grupie, dokonując samooceny własnych i cudzych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. |
DFC_m5_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [DFC_m5 _fs_2] | Zajęcia o charakterze warsztatowym wykorzystujące gry psychologiczne oraz metody treningu grupowego i autogennego. |
40 | Zaliczenie na podstawie przygotowania do zajęć w oparciu o podaną literaturę oraz oceny aktywnego udziału w treningu. |
10 |
Zaliczenie [DFC_m5_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||