Kolekcje cyfrowe instytucji nauki i kultury
Kierunek studiów: Architektura informacji
Kod programu: 02-S1AI18.2018

Nazwa modułu: | Kolekcje cyfrowe instytucji nauki i kultury |
---|---|
Kod modułu: | 02-AI-S1-OPKC05 |
Kod programu: | 02-S1AI18.2018 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma za celu rozbudować wiedzę na temat złożoności funkcjonowania kolekcji cyfrowych w instytucjach nauki i kultury. W ramach modułu student zapozna się z współczesnymi typami instytucji zajmujących się dokumentacją, ich zadaniami, sposobem funkcjonowania, technikami i narzędziami stosowanymi przy tworzeniu kolekcji cyfrowych dla instytucji nauki i kultury w kraju i na świecie. Ukończenie modułu wzbogaci studenta o zestaw niezbędnej wiedzy, umiejętności i kompetencji, przydatnych w pracy w archiwach i repozytoriach funkcjonujących dla kultury i nauki. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu programu szkoły średniej oraz informacje, kompetencje i umiejętności związane poprzednio realizowanymi modułami. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W trakcie realizacji modułu, student nabywa wiedzę na temat różnorodnych kolekcji cyfrowych, ich typów i jakości. Poznaje ponadto zasady organizacji i udostępniania treści w poszczególnych typach cyfrowych zbiorów przygotowanych dla instytucji nauki i kultury, jako ważnym elemencie funkcjonowania człowieka w społeczeństwie informacyjnym. [OPKC05_1] |
K_W05 [5/5] |
Mając rozbudowana wiedzę o różnych kolekcjach cyfrowych, student potrafi z łatwością – korzystając z warsztatu narzędzi – wyszukiwać i dobierać odpowiednie źródła, pod kątem ich wartości. W oparciu o posiadany zasób wiedzy, który daje zaplecze do profesjonalnego oceniania, student ma umiejętność charakterystyki poszczególnych źródeł. [OPKC05_2] |
K_U01 [4/5] |
Rozumie miejsce kolekcji cyfrowych instytucji nauki i kultury, np. jako elementu dziedzictwa i ma świadomość jaką rolę pełnią one w strukturze systemów informacyjnych, w kształtowaniu życia społecznego. [OPKC05_3] |
K_K03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [OPKC05_w_1] | Ocena przygotowania, aktywności i zaangażowania w prace nad poszczególnymi problemami analizowanymi za pomocą różnych metod. |
OPKC05_1 |
Projekt/prezentacja [OPKC05_w_2] | Przygotowanie indywidualnie bądź w grupach (za pomocą analizy, omówienia, prezentacji) prac związanych z analizą poszczególnych kolekcji. |
OPKC05_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [OPKC05_fs_1] | Przygotowanie do prowadzenia dyskusji, burza mózgów, studium przypadku, praca w grupie oraz samodzielne i grupowe omawianie problemów. |
30 | przygotowanie do zajęć: lektura zgodna z zaleceniami prowadzącego, przygotowanie projektów, wykonywanie ćwiczeń związanych z doskonaleniem umiejętności omawianych podczas zajęć |
60 |
Ocena ciągła [OPKC05_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |