Historia sztuki średniowiecznej polskiej
Kierunek studiów: Historia sztuki
Kod programu: 05-S1HS12.2017

Nazwa modułu: | Historia sztuki średniowiecznej polskiej |
---|---|
Kod modułu: | 0530-HS-S1-HSSP 2 |
Kod programu: | 05-S1HS12.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Historia sztuki średniowiecznej polskiej obejmuje podstawowe problemy związane z architekturą, rzeźbą, malarstwem i rzemiosłem artystycznym wieków średnich w Polsce. W ramach modułu studenci poznają sztukę przedromańską, romańską i gotycką na ziemiach polskich oraz jej uwarunkowania historyczne, polityczne, społeczne i konfesyjne związane z przyjęciem chrześcijaństwa Szczególnie istotne są kwestie zróżnicowania sztuki polskiej w czasach dojrzałego średniowiecza. Powstanie obszarów sztuki związanej z mecenatem królewskim, książęcym, zakonnym, diecezjalnym oraz mieszczańskim.
|
Wymagania wstępne: | Znajomość historii i sztuki średniowiecznej polskiej na poziomie licealnym. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego [0530-HS-S1-HSSP_K1] |
K_K01 [3/5] |
Efektywnie organizuje pracę własną i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania [0530-HS-S1-HSSP_K2] |
K_K03 [2/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę ze źródeł pisanych i elektronicznych: naukowych publikacji, prasy, archiwaliów, źródeł elektronicznych. [0530-HS-S1-HSSP_U1] |
K_U01 [2/5] |
Poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu historii sztuki średniowiecznej., [0530-HS-S1-HSSP_U2] |
K_U09 [2/5] |
Posiada podstawowe umiejętności badawcze pozwalające na analizę dzieła sztuki, przy wykorzystaniu określonych metod i narzędzi badawczych oraz formułowanie zgodnie z określoną metodologią wniosków [0530-HS-S1-HSSP_U3] |
K_U03 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze pod kierunkiem opiekuna naukowego [0530-HS-S1-HSSP_U4] |
K_U05 [2/5] |
Posiada umiejętność przygotowania pracy pisemnej dotyczącej zagadnień szczegółowych z samodzielnym doborem literatury [0530-HS-S1-HSSP_U5] |
K_U21 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat uwarunkowań politycznych, społecznych i kulturowych w okresie średniowiecza, [0530-HS-S1-HSSP_W1] |
K_W01 [2/5] |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii sztuki średniowiecznej polskiej z uwzględnieniem jej aspektów regionalnych, [0530-HS-S1-HSSP_W2] |
K_W04 [2/5] |
Zna terminologię pozwalającą scharakteryzować podstawowe cechy formalne oraz kanony ikonograficzne występujące w owym czasie [0530-HS-S1-HSSP_W3] |
K_W19 [3/5] |
posiada wiedzę pozwalającą uporządkować rozwój architektury, rzeźby, malarstwa oraz rzemiosła polskiego w średniowieczu [0530-HS-S1-HSSP_W4] |
K_WO8 [4/5] |
zna i rozumie podstawowe dla historii sztuki metody analizy i interpretacji dzieła sztuki właściwego dla określonej tradycji, teorii lub szkół badawczych [0530-HS-S1-HSSP_W5] |
K_W13 [2/5] |
ma podstawową wiedzę o powiązaniach różnych dyscyplin historycznych, społecznych i artystycznych [0530-HS-S1-HSSP_W6] |
K_W09 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność w trakcie zajęć [0530-HS-S1-HSSP_w_1] | Ocena studenta na podstawie obecności (uczestnictwo obowiązkowe, ponieważ literatura pomocnicza nie obejmuje wszystkich kwestii poruszanych podczas zajęć) i jego zaangażowania podczas zajęć: udzielania odpowiedzi na zadane pytania i podejmowanie udziału
w dyskusjach. Brana będzie pod uwagę przy ocenie umiejętność swobodnej ustnej wypowiedzi , zdolność do integrowania nabytej wiedzy, osadzania jej w szerszym kontekście historycznym i kulturowym, budowania konstruktywnej krytyki.
|
0530-HS-S1-HSSP_K1 |
Praca pisemna [0530-HS-S1-HSSP_w_2] | Ocena studenta na podstawie poziomu pracy pisemnej, opatrzonej odpowiednim aparatem naukowym, na zadany temat z zakresu ikonografii średniowiecznej zależna jest od programu zajęć prowadzącego ćwiczenia |
0530-HS-S1-HSSP_K1 |
Wygłoszenie referatu [0530-HS-S1-HSSP_w_3] | Ocena wiedzy i praktycznego jej zastosowania na podstawie zaprezentowania podczas ćwiczeń tematu, który student wcześniej opracował w formie pisemnej (z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej) zależna jest od programu zajęć prowadzącego ćwiczenia. Przy ocenie prezentacji brana będzie pod uwagę solidność przygotowania studenta, komunikatywność oraz pomysłowość. |
0530-HS-S1-HSSP_K1 |
Egzamin [0530-HS-S1-HSSP_w_4 ] | Kolokwium ze slajdów, egzamin ustny. |
0530-HS-S1-HSSP_U2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [0530-HS-S1-HSSP_f-1] | Zajęcia ilustrowane prezentacjami multimedialnymi.
|
15 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu wskazanych zagadnień oraz lekturę wybranych tekstów poszerzających wiedzę. |
15 |
Egzamin [0530-HS-S1-HSSP_w_4
] |
ćwiczenia [0530-HS-S1-HSSP_f_2] | Zajęcia stacjonarne, ilustrowane prezentacjami multimedialnymi. Forma ćwiczeń – prezentacje, referaty, aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja – zależne są od organizacji zajęć przez prowadzącego. |
15 | Samodzielne przygotowanie pracy pisemnej i wypowiedzi ustnej. |
15 |
Aktywność w trakcie zajęć [0530-HS-S1-HSSP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |