Wartościowanie i ocena pracy
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2017
| Nazwa modułu: | Wartościowanie i ocena pracy |
|---|---|
| Kod modułu: | 06-ZZL-S1-WOP |
| Kod programu: | 06-S1ZL15.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Po ukończeniu modułu absolwent posiada wiedzę w zakresie metodologii i narzędzi wartościowania i oceny pracy. Zna podstawowe pojęcia, etapy i metody wartościowania pracy, procedury analizy oraz sporządzania opisu pracy. Orientuje się w aktualnych trendach rynkowych i narzędziach HRM. Zna zasady, warunki, metody i podstawy prawne projektowania systemu ocen pracowniczych (w tym oceny kompetencji oraz rezultatów pracy – MBR i MBO). Rozumie zachodzące tendencje zmian w dziedzinie oceny pracy. Potrafi zastosować poznane metody i techniki wartościowania stanowisk pracy. Potrafi wykorzystać wyniki wartościowania pracy w różnych obszarach zarządzania firmą, w tym w obszarze oceny okresowej, polityki wynagrodzeń oraz działaniach zorientowanych na rozwój pracowników. |
| Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw zarządzania, psychologicznych uwarunkowań efektywności organizacyjnej |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę na temat strategicznego i operacyjnego zarządzania potencjałem społecznym organizacji. Rozumie znaczenie potencjału społecznego organizacji i jego wpływ na efektywność i wydajność działań oraz na wartość i znaczenie społeczne organizacji. [WOP_1] |
ZZL1_W11 [4/5] |
Ma wiedzę na temat procesów planowania, kształtowania, rozwoju i optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich w organizacjach trzech sektorów. Zna i rozumie zagadnienia z zakresu: doboru kadr (rekrutacji i selekcji), motywowania, rozwijania kompetencji, budowania karier indywidualnych w powiązaniu ze ścieżką rozwoju organizacji, kontroli i oceny pracowniczej, procesów adaptacyjnych pracowników w organizacji oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządzania zmianą. [WOP_2] |
ZZL1_W12 [4/5] |
Posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów. [WOP_3] |
ZZL1_U01 [4/5] |
Potrafi opisać i analizować przyczyny, przebieg i skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych. Umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych. [WOP_4] |
ZZL1_U06 [5/5] |
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania wiedzy z różnych dyscyplin oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [WOP_5] |
ZZL1_K01 [5/5] |
Jest przygotowany do uczestniczenia w procesach zarządzania zasobami ludzkimi i innych procesach technologicznych i społecznych służących prawidłowemu funkcjonowaniu i rozwojowi organizacji z uwzględnieniem postaw etycznych oraz społecznej odpowiedzialności organizacji. [WOP_6] |
ZZL1_K03 [4/5] |
Posiada kompetencje interpersonalne, potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. [WOP_7] |
ZZL1_K08 [4/5] |
Potrafi samodzielnie wykorzystywać wiedzę, metody, narzędzia i techniki służące funkcjonowaniu organizacji. [WOP_8] |
ZZL1_K09 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Kolokwium pisemne [WOP_w1] | Test wiedzy obejmujący zagadnienia realizowane w ramach modułu. Ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej. |
WOP_1 |
| Praca zaliczeniowa w formie projektu - zespołowa [WOP_w2] | Pisemna praca zespołowa – studium przypadku w zakresie zastosowania wybranej metody wartościowania pracy lub projekt systemu oceny pracy. Prezentacja rezultatów pracy zespołowej na forum grupy ćwiczeniowej i obrona prezentowanego stanowiska w czasie dyskusji. Ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej i sposób jej zastosowania w praktyce, poprawność logiczna i jakość wniosków, umiejętność prezentowania opracowanych treści oraz argumentowania ich poprawności i zasadności. |
WOP_1 |
| Ocena ciągła [WOP_w3] | Obserwacja postępów w uczeniu się oraz pracy indywidualnej i zespołowej, ocena indywidualnej aktywności i zaangażowania słuchacza w zajęcia. |
WOP_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [WOP _fs1] | Konwersatorium wspomagane prezentacją multimedialną |
15 | Przygotowanie do testu wiedzy, lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, czasopismami branżowymi i tekstami |
20 |
Kolokwium pisemne [WOP_w1] |
| ćwiczenia [WOP _fs2] | Dyskusja dydaktyczna związana z prezentowanymi treściami programowymi, filmy instruktażowe, ćwiczenia praktyczne (pokaz, symulacja), metody aktywizujące (metoda przypadków, sytuacyjna, inscenizacja) |
15 | Przygotowanie projektu, lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, czasopismami branżowymi i tekstami źródłowymi, wzorami dokumentów |
40 |
Praca zaliczeniowa w formie projektu - zespołowa [WOP_w2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||