Reżyseria filmu fabularnego 6
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2017
| Nazwa modułu: | Reżyseria filmu fabularnego 6 |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RE-S1-FAB6 |
| Kod programu: | 09-S1RE12.2017 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Opis: | Zajęciaz reżyseriii filmu fabularnego syntetyzują wiedzę związaną z różnym elementami rzemiosła i sztuki reżyserskiej, zdobytąprzez studentów w toku całych studiów. Synteza ta zgodnie z naturą nauki ma swoje etapy. Pierwsze dwa semestry poświęcone są na nauczanie podstaw inscenizacji, pracy z aktorem i filmowej dramaturgii. Poprzez szereg krótkich ćwiczeństudenci budują zręby reżyserskiego rzemiosła, uczą się samodzielnego myślenia i odpowiedzialności za powstały film.Etap ten kończy się praktycznym sprawdzianem – krótką etiudą z cyklu „Nieme kino”.Semestr trzecii czwarty rozwijają nabyte umiejętności ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad adoptowanym tekstem literackim, będącym tworzywem prac praktycznych, oraz filmową narracją. Semestr piąty i szósty,kończące kurs licencjacki,sumujązdobytą wiedzę, pozwalając studentom na końcu drogi zrealizować autorski, krótkometrażowy film fabularny.
Celem kursu reżyserii filmu fabularnego 5 i 6, jest zebranie w całość i praktyczne sprawdzenie wiedzy oraz umiejętności, pozwalających na realizację według autorskiego scenariusza krótkometrażowego filmu fabularnego / 12-15 minut /. Szczególny nacisk kładziony jest na doskonalenie i inscenizacji, kreowanie autorskiej wizji plastycznej oraz pracę z aktorem. Istotą zajęć jest nieustanna wymiennośc teorii i praktyki. Na każdym etapie teoria konfrontowana jest z pracą praktyczną, której efekt ponownie poddawany jest weryfikacji teorii.
Podstawą modułu jest obowiązkowe uczestnictwo każdego ze studentów w pełnym procesieprzygotowania, realizacji ipost produkcjiwłasnego filmu. Rozłożona w czasie, wielowątkowa, zmieniająca nieustannie pola koncentracji praca, przybliża do realnych wyzwań planu filmowego. Horyzontem realizacji modułu jest, przetoukazanie krótkiej formy fabularnej, jako twórczego połączeniaróżnych elementów sztuki filmowej / scenariusz, praca z aktorem, inscenizacja, zdjęcia, montaż i dźwięk/
|
| Wymagania wstępne: | Warunkiem do studiowania modułu Reżyseria filmu fabularnego 6, jest zaliczenie modułu Reżyseria filmu fabularnego 5. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna teorie scenariopisarstwa. Potrafi zaadaptować lub napisać oryginalny scenariusz krótkometrażowej etiudy fabularnej.Zna specyfikę filmowego dialogu. [FAB6_1] |
K_W04 [5/5] |
Student potrafi stworzyć spójną, plastyczną wizję swego filmu. Jest w stanie wraz z operatorem przygotować scenopis obrazkowy przygotowywanej wspólnie etiudy fabularnej. [FAB6_2] |
K_W08 [4/5] |
Student zna różne metody pracy z aktorem. Potrafi przygotować iwykonać przewidziane scenariuszem zadanie aktorskie. Jest przygotowany do zanalizowania i przeprowadzenia psychologicznego przebiegu postaci w krótkometrażowym filmie fabularnym. [FAB6_3] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi twórczo zrealizować własny scenariusz. Swobodnie inscenizuje, współpracuje z operatorem, oraz całą ekipa na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. Demonstruje odporność na stres związany z pracą na planie filmowym. [FAB6_4] |
K_W05 [4/5] |
Student posiada zdolność do pełnej, twórczej identyfikacji z realizowanym przez siebie filmem. Potrafi dyskutować w grupie j nad poszczególnymi elementami etiudy, wyrażać własne opinię, wyciągaćwnioski i formułować nowe idee. [FAB6_5] |
K_U01 [5/5] |
Student zna teorię montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie zmontować i nadzorować postprodukcjęetiudy fabularnej. [FAB6_6] |
K_W05 [4/5] |
Student ma wiedzę z zakresu techniki i technologii filmowej. Dostrzega wpływ nowych technologii na ostateczny kształt filmu. [FAB6_7] |
K_W09 [4/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swej etiudzie fabularnej elementów rzemiosła reżysera filmowego. [FAB6_8] |
K_U01 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [FAB6_w_1] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności na podstawie oceny scenariusza etiudy licencjackiej, oraz stopnia przygotowania do realizacji filmu.
Egzamin – jest całościową oceną zrealizowanego filmu licencjackiego, przez komisję składającą się ze wszystkich pedagogów WRiTV
|
FAB6_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [FAB 6_fs_1] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej. |
15 | Zapoznanie się z materiałem filmowym
Przewidzianym do omówienia na zajęciach, wypracowanie własnych
Koncepcji do zaprezentowania w dyskusji.
|
5 |
Egzamin [FAB6_w_1] |
| ćwiczenia [FAB6_fs_2] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej
W oparciu o prezentacje filmowe,
Elementy zajęć warsztatowych
Związanych z pracą nad tekstem, dyskusja problemowa
|
15 | Adaptowanie scenariusza i przygotowanie scenopisu etiudy wstępnej. Napisanie treatmentu, scenariusza i scenopisu etiudy licencjackiej. Przygotowania koncepcji plastycznej obu etiud. / Zdjęcia, scenografia, kostiumy / |
35 |
Egzamin [FAB6_w_1] |
| warsztat [FAB6_fs_3] | Przygotowanie, realizacja i postprodukcja etiudy licencjackiej
/ 15 min / - każdy z uczestników kursu
|
30 | Napisanie autorskiego scenariusza, przygotowanie, realizacja i postprodukcja etiudy fabularnej. |
65 |
Egzamin [FAB6_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||