Fortepian 5
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2017
| Nazwa modułu: | Fortepian 5 |
|---|---|
| Kod modułu: | 13-EM-S1-FOR5 |
| Kod programu: | 13-N1EM12.2017 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Nabycie kompetencji pianistycznych w zakresie niezbędnym do swobodnego posługiwania się instrumentem w celach profesjonalnych związanych z podstawowym kierunkiem studiów. Zaznajomienie z różnorodnymi możliwościami wykorzystania fortepianu, oparte na praktycznym poznaniu zróżnicowanej stylistycznie, fakturalnie i technicznie literatury fortepianowej. Podstawy gry a vista, akompaniamentu i gry zespołowej. Rozwijanie wyobraźni muzycznej i smaku artystycznego studenta oraz umiejętności świadomego posługiwania się zróżnicowanymi środkami wykonawczymi. |
| Wymagania wstępne: | Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Fortepian 1-4. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna różnorodne pozycje repertuaru pianistycznego i posiada ogólną orientację w zakresie stylów muzycznych.
[13-EM-S1-FOR5_1] |
13-EM-S1-W01 [2/5] |
Potrafi zrealizować a vista prosty utwór muzyczny.
[13-EM-S1-FOR5_10] |
13-EM-S1-U13 [1/5] |
Posiada podstawowe umiejętności akompaniowania i gry zespołowej. [13-EM-S1-FOR5_11] |
13-EM-S1-U07 [1/5] |
Rozpoznaje i charakteryzuje budowę formalną wykonywanych utworów. [13-EM-S1-FOR5_2] |
13-EM-S1-W04 [1/5] |
Zna różnorodne środki wykonawcze i ich funkcję w interpretacji realizowanego repertuaru.
[13-EM-S1-FOR5_3] |
13-EM-S1-W04 [1/5] |
Samodzielnie przygotowuje utwory o mniejszym stopniu trudności. [13-EM-S1-FOR5_4] |
13-EM-S1-U04 [2/5] |
Doskonali umiejętność analizy repertuaru pod kątem problemów technicznych i interpretacyjnych [13-EM-S1-FOR5_5] |
13-EM-S1-U01 [1/5] |
Doskonali umiejętność świadomego wyboru odpowiednich środków wykonawczych i metod ćwiczenia umożliwiających samodzielne rozwiązywanie problemów dotyczących aplikatury, artykulacji, ornamentacji, pedalizacji oraz innych zagadnień wykonawczych. [13-EM-S1-FOR5_6] |
13-EM-S1-U01 [2/5] |
Dokonując prezentacji przygotowanego repertuaru dba o spójność i logikę zastosowanych środków wyrazu.
[13-EM-S1-FOR5_7] |
13-EM-S1-U03 [2/5] |
Dokonuje krytycznej oceny własnych działań twórczych. [13-EM-S1-FOR5_8] |
13-EM-S1-K02 [1/5] |
Wykazuje potrzebę stałej i regularnej pracy nad warsztatem wykonawczym. [13-EM-S1-FOR5_9] |
13-EM-S1-K01 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| prezentacja bieżąca [FOR5_w_1] | ocena bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności (ocena formująca) |
13-EM-S1-FOR5_1 |
| prezentacja semestralna [FOR5_w_2] | sprawdzenie teoretycznej znajomości wybranych zagadnień wykonawczych i ocena prezentacji wybranych utworów (ocena formująca) |
13-EM-S1-FOR5_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [FOR5_nfs_1] | Indywidualna praca ze studentem nad przygotowaniem programu, obejmująca:
- analizę problemów wykonawczych,
- omówienie i pokaz metod ćwiczenia,
- omówienie efektów pracy własnej studenta.
Krytyczna analiza i dyskusja na temat wysłuchanych przez studenta interpretacji pianistycznych.
|
9 | Samodzielna praca studenta nad przygotowaniem repertuaru pod kątem omawianych zagadnień wykonawczych.
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą przedmiotu. Realizacja zadanych ćwiczeń. Analityczne słuchanie żywych wykonań i nagrań wybranych interpretacji pianistycznych.
|
81 |
prezentacja bieżąca [FOR5_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||