Webwriting
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S2BN12.2017

Nazwa modułu: | Webwriting |
---|---|
Kod modułu: | 02-BN-PI-S2-WW02 |
Kod programu: | 02-S2BN12.2017 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W ramach modułu studenci zdobywają wiedzę z zakresu webwritingu (w tym copywritingu), zapoznają się z terminologią stosowaną w zawodach związanych z szeroko pojętym dziennikarstwem internetowym. Zasadniczym celem modułu jest wykształcenie podstawowych kompetencji w zakresie przygotowywania różnego rodzaju tekstów użytkowych przeznaczonych do publikacji w mediach internetowych (w tym społecznościowych) – zapoznanie z zasadami tworzenia komunikatów przejrzystych merytorycznie i graficznie oraz nabycie praktycznych umiejętności ich redagowania. Ważnym elementem zajęć jest blok zagadnień dotyczących kultury języka w Internecie (na płaszczyźnie stylistyki, ortografii i interpunkcji, a także gramatyki). |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię związaną z webwritingiem, copywritingiem, dziennikarstwem internetowym; definiuje najważniejsze pojęcia z zakresu zjawisk związanych z językiem Internetu. [WW02_1] |
K_W01 [3/5] |
Student identyfikuje i wyjaśnia zasady skutecznego, a zarazem kulturalnego i etycznego komunikowania w Internecie; zna cele i funkcje różnych form i kanałów komunikacji internetowej (w tym specyfikę przekazu reklamowego), zna i rozumie etapu procesu kreatywnego w pracy webwritera / copywritera. [WW02_2] |
K_W06 [5/5] |
Student analizuje, interpretuje i opiniuje komunikaty językowe różnego rodzaju powstałe z wykorzystaniem nowych mediów; potrafi ocenić strony www / bloga / profilu (itp.) pod względem webwritingu – wskazać błędy (w tym językowe) i zasugerować zmiany. [WW02_3] |
K_U11 [4/5] |
Student potrafi poprawnie zredagować tekst użytkowy przeznaczony do publikacji w Internecie; umie zaprojektować układ i treść komunikatu odpowiednio do wybranego kanału komunikacji; sprawnie posługuje się różnorodnymi środkami leksykalnymi, stylistycznymi i gramatycznymi. Samodzielnie oraz w grupie wykonuje zadania z zakresu webwritingu / copywritingu. [WW02_4] |
K_U04 [4/5] |
Student przyjmuje rolę nadawcy tekstów internetowych świadomego ich kulturotwórczej roli; identyfikuje się z potrzebą stosowania wysokich standardów w działalności edytorskiej; piętnuje przypadki agresji w komunikacji językowej w sieci i poza nią. [WW02_5] |
K_K02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1] | Test sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy z zakresu webwritingu, copywritingu i kultury języka w Internecie. |
WW02_1 |
Sprawdzian praktyczny [WW02_w_2] | Ciągła weryfikacja poziomu opanowania praktycznych umiejętności związanych z przedmiotem modułu. |
WW02_1 |
Projekt [WW02_w_3] | Praca zaliczeniowa polegająca np. na opracowaniu kampanii wizerunkowej lub reklamowej, uwzględniająca dokumentację poszczególnych etapów procesu kreatywnego w pracy webwritera / copywritera. |
WW02_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WW02_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień z zakresu webwritingu, copywritingu oraz kultury języka w Internecie, z wykorzystaniem pomocy wizualnych. |
15 | Lektura uzupełniająca. |
30 |
Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1] |
laboratorium [WW02_fs_2] | Ćwiczenia praktyczne (warsztatowe), prowadzone w pracowni komputerowej, zakładające wykorzystanie metod dyskusji dydaktycznej, debaty „za” i „przeciw”, burzy mózgów, prezentacji, pracy indywidualnej i w grupach. Analiza piśmiennictwa – omówienie i systematyzacja treści programowych na podstawie tekstów zaleconych do samodzielnej lektury. Prezentacja i analiza projektów realizowanych przez studentów. |
15 | Lektura uzupełniająca oraz przygotowanie projektów zgodnie z wymogami prowadzącego. |
60 |
Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |