Webwriting Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: 02-S2BN12.2017

Nazwa modułu: Webwriting
Kod modułu: 02-BN-PI-S2-WW02
Kod programu: 02-S2BN12.2017
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
W ramach modułu studenci zdobywają wiedzę z zakresu webwritingu (w tym copywritingu), zapoznają się z terminologią stosowaną w zawodach związanych z szeroko pojętym dziennikarstwem internetowym. Zasadniczym celem modułu jest wykształcenie podstawowych kompetencji w zakresie przygotowywania różnego rodzaju tekstów użytkowych przeznaczonych do publikacji w mediach internetowych (w tym społecznościowych) – zapoznanie z zasadami tworzenia komunikatów przejrzystych merytorycznie i graficznie oraz nabycie praktycznych umiejętności ich redagowania. Ważnym elementem zajęć jest blok zagadnień dotyczących kultury języka w Internecie (na płaszczyźnie stylistyki, ortografii i interpunkcji, a także gramatyki).
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna podstawową terminologię związaną z webwritingiem, copywritingiem, dziennikarstwem internetowym; definiuje najważniejsze pojęcia z zakresu zjawisk związanych z językiem Internetu. [WW02_1]
K_W01 [3/5]
Student identyfikuje i wyjaśnia zasady skutecznego, a zarazem kulturalnego i etycznego komunikowania w Internecie; zna cele i funkcje różnych form i kanałów komunikacji internetowej (w tym specyfikę przekazu reklamowego), zna i rozumie etapu procesu kreatywnego w pracy webwritera / copywritera. [WW02_2]
K_W06 [5/5] K_W07 [3/5]
Student analizuje, interpretuje i opiniuje komunikaty językowe różnego rodzaju powstałe z wykorzystaniem nowych mediów; potrafi ocenić strony www / bloga / profilu (itp.) pod względem webwritingu – wskazać błędy (w tym językowe) i zasugerować zmiany. [WW02_3]
K_U11 [4/5]
Student potrafi poprawnie zredagować tekst użytkowy przeznaczony do publikacji w Internecie; umie zaprojektować układ i treść komunikatu odpowiednio do wybranego kanału komunikacji; sprawnie posługuje się różnorodnymi środkami leksykalnymi, stylistycznymi i gramatycznymi. Samodzielnie oraz w grupie wykonuje zadania z zakresu webwritingu / copywritingu. [WW02_4]
K_U04 [4/5] K_U10 [3/5]
Student przyjmuje rolę nadawcy tekstów internetowych świadomego ich kulturotwórczej roli; identyfikuje się z potrzebą stosowania wysokich standardów w działalności edytorskiej; piętnuje przypadki agresji w komunikacji językowej w sieci i poza nią. [WW02_5]
K_K02 [4/5] K_K04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1]
Test sprawdzający poziom przyswojenia wiedzy z zakresu webwritingu, copywritingu i kultury języka w Internecie.
WW02_1 WW02_2 WW02_3 WW02_4
Sprawdzian praktyczny [WW02_w_2]
Ciągła weryfikacja poziomu opanowania praktycznych umiejętności związanych z przedmiotem modułu.
WW02_1 WW02_2 WW02_3 WW02_4 WW02_5
Projekt [WW02_w_3]
Praca zaliczeniowa polegająca np. na opracowaniu kampanii wizerunkowej lub reklamowej, uwzględniająca dokumentację poszczególnych etapów procesu kreatywnego w pracy webwritera / copywritera.
WW02_1 WW02_2 WW02_3 WW02_4 WW02_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WW02_fs_1]
Wykład wybranych zagadnień z zakresu webwritingu, copywritingu oraz kultury języka w Internecie, z wykorzystaniem pomocy wizualnych.
15
Lektura uzupełniająca.
30 Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1]
laboratorium [WW02_fs_2]
Ćwiczenia praktyczne (warsztatowe), prowadzone w pracowni komputerowej, zakładające wykorzystanie metod dyskusji dydaktycznej, debaty „za” i „przeciw”, burzy mózgów, prezentacji, pracy indywidualnej i w grupach. Analiza piśmiennictwa – omówienie i systematyzacja treści programowych na podstawie tekstów zaleconych do samodzielnej lektury. Prezentacja i analiza projektów realizowanych przez studentów.
15
Lektura uzupełniająca oraz przygotowanie projektów zgodnie z wymogami prowadzącego.
60 Egzamin / Sprawdzian pisemny [WW02_w_1] Sprawdzian praktyczny [WW02_w_2] Projekt [WW02_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)